Connect with us

Magazinul De Acasa

CUM SE FACE

Ciupitul la castraveti

  Castravetele este unul dintre legumele cele mai iubite. Ce ar fi salata de rosii de vara fara castraveti?
Cultivarea lui este in general simpla , asta daca nu complicam noi lucrurile :)) si deobicei se pot face doua culturi pe an. Cea de sfarsitul primaverii cu recoltare in timpul verii si cea de sfarsitul verii cu recoltare toamna. Eu am facut rasaduri in casa si vreo 4 plantute am sa le pun in solar ca sa am o productie timpurie. Nici nu am nevoie de foarte multe plante, pentru ca anul acesta iar am sa fac ciupiri la castraveti. 

 Cum se face
– dupa ce plantuta face patru frunze, se ciupeste varful plantei.Vor creste doi lastari laterari
– atunci cand si lastarii laterali vor avea patru frunzulite, ii vom ciupi si pe aceia. Astfel rasadul de castravete se va ramifica si va creste numarul de flori femele, lucru ce va duce la o productie mult mai mare decat un rasad obisnuit. 
    Acum 2 ani, am pus 10 rasaduri de castraveti ciupiti asa cum am descris si am avut castraveti foarte multi.
Anul trecut, am pus o serie care nu prea au iesit, iar cei care au iesit au fost cam ” cu capu” si apoi am mai pus o serie in solar, unde am pus seminte cu pumnul, de frica cum ca s-ar putea sa nu iasa. Cand au iesit, doamne……padure, nu stiam ce sa las, ce sa scot, asa ca nu am mai facut ciupitul. Am gresit, a fost multa vegetatie si putine fructe.
Anul acesta voi pune, maxim 20 de rasaduri de vara si 20 de toamna. Ciupit ca la carte. Pai ce facem aici?
Mai vorbim.



Gradinariti cu dragoste!

Continue Reading
149 Comments

149 Comments

  1. DANI

    March 30, 2011 at 1:59 pm

    Aha ! Deci, asa se procedeaza la castraveti ! An notat !

  2. vasidubreu

    March 30, 2011 at 6:58 pm

    Da,sa vezi ca o sa fii incantata.Semintele mele fac fasoane, nu prea se inghesuie sa iasa.Cred ca trebuie sa mai pun un rand.

  3. Alexandra

    April 1, 2011 at 5:07 pm

    Habar n-aveam!!
    Multe mai invata omul intr-o viata! 😀

  4. vasidubreu

    April 1, 2011 at 5:48 pm

    Ai vazuuuut? Si eu invat in fiecare zi.

  5. Ursu Florin

    June 7, 2011 at 8:22 pm

    Si daca sunt mai maricei castravetii pot sa mai fac ciupirea? Flori nu au inca, dar au inceput deja sa se catere pe plasa.

  6. vasidubreu

    June 8, 2011 at 5:20 am

    Eu nu am incercat la cei mai marisori, dar poti sa incerci la cativa, sa stii pentru tura urmatoare, daca mai pui din cei de toamna :))
    Experimentele nostru fac gradinaritul mai frumos.

  7. Ursu Florin

    June 8, 2011 at 9:03 pm

    Si ce distanta intre castraveti trebuie lasata? Banuiesc ca trebuie distanta mai mare daca se dezvolta asa mult pe lateral

  8. vasidubreu

    June 9, 2011 at 5:14 am

    Eu am lasat intre firele de castraveti nu mai mult de 25 cm, cam o palma, asa masor eu distantele, ca o palma de a mea are 20 si stiu ca un pic mai mult este 25 (ha,ha,ha).Si tot pe plasa ii pun, nu pe sfoara, sa se duca ei in voie. Anul acesta nu am mai pus castaraveti in solar, ca nu am mai avut loc. Am pus numai afara si am mai multe serii.

  9. DIN GRADINA MEA

    January 9, 2012 at 6:33 am

    cind se planteaza castravetii de toamna ?/in ce luna/castravetii lungi cind e mai bine sa-i plantez?am pus in vara pt toamna si au facut citiva.cornishon am avut din belsug in reccolta de vara.super.rosii am avut din belsug. si eu tot dupa luna noua luna plina plantez Doamne si ce recolta am.Bravo.

  10. vasidubreu

    January 9, 2012 at 8:04 pm

    Eu stiu ca se seamana la inceputul lunii iulie, iar castravetii lungi, din cei de sera(daca la aceia te referi, nu am cultivat niciodata. Daca te referi la cei de vara, mai lunguti, aceia se seamana primavara. Ma bucur pentru recoltele tale pe care le-am vazut pe blog. Foarte frumos solarul!
    Sper in schimb de experiente!

  11. Dragos

    March 23, 2012 at 11:50 am

    multumesc de informatie

  12. Mirela

    April 1, 2012 at 1:29 pm

    Deci castravetii se ciupesc la varf, in faza de rasad?Atunci cand au 4 frunze? Nu am mai crescut castraveti pana acum .

  13. vasidubreu

    April 1, 2012 at 3:14 pm

    Da Mirela, asa se face, chiar daca iti pare rau sa ciupi….Succes!

  14. Anonim

    April 14, 2012 at 4:04 pm

    Interesant, nici eu nu am stiut de ciupitul castravetilor.
    Multumesc pentru sfaturi!

  15. vasidubreu

    April 14, 2012 at 6:00 pm

    Cu multa placere! Asa invatam, unii de la altii :))

  16. Anonim

    April 26, 2012 at 9:17 pm

    Este prima data cand intru pe acest site Te felicit pentru toate sfaturile pe care ni le dai Si pt ca vad ca esti atat de bun si incerci sa multumesti pe toata lumea cu cate un sfat as avea si eu o intrebare : castravetii , rosiile, fasolea pastai ies mai sigur daca sant plantate in gradina cand este luna plina sau nu conteaza Multumesc pentru raspuns Mimika

  17. vasidubreu

    April 27, 2012 at 5:12 am

    Mimika,multumesc pentru felicitari!
    Pune-le fetita cand poti tu, dar fii atenta la calitatea rasadurilor si semintelor, sa fie neexpirate. Le poti pune la inmoi in apa, fasolea si castravetii si o sa-ti iasa mai repede. Eu am facut rasaduri si de castraveti si de fasole si am pus rasadurile in gradina.
    Sa stii ca este foarte greu sa respecti totul dupa fazele lunii, dar daca citesti mai multe despre acest lucru, poti sa iti prioritizezi cateva din cele mai bune sfaturi de care sa tii cont delungul anului. Numai bine iti doresc!

  18. MihaielaS

    May 11, 2012 at 6:00 pm

    ciupitul inseamna sa rupi din varful frunzei?

  19. vasidubreu

    May 11, 2012 at 7:16 pm

    MihaielaS,
    ciupitul inseamna sa rupi varful tulpinii sau lastarului, nu varful frunzei.Poate ti se pare mai explicit in postarea asta
    http://vasi-gioni.blogspot.com/2012/04/cultivarea-castravetilor-si-ciupirea.html
    Pup!

  20. incepatorul

    May 13, 2012 at 10:37 pm

    buna vreau sa intreb si eu ceva cum se pune castraveti de toamna la ce distata se pune si la cit intre rinduri , vreu rasp, urget,,multumesc!

    • Anonim

      March 27, 2014 at 9:06 am

      da

  21. vasidubreu

    May 14, 2012 at 8:12 am

    Incepatorul,
    Sa stii ca noi nu punem cuiburile exact ca la carte, dar totusi, ca sa aiba loc sa creasca, lasi intre cuiburi 40 cm (cam doua palme) si intre randuri 70-80 cm, sa ai loc sa ii poti ingropa. Dar semanarea lor se face in la inceputul lui iunie, nu acum.Se incepe recoltatul la doua luni dupa semanare.
    Numai bine!

  22. incepatorul

    May 18, 2012 at 5:09 pm

    multumes , asa este dupa 20 iunie am aflat , si ce parere veti de castraveti karolin si eko f1 daca ati lucrat cu asa ceva am vazuc ca spuneti ca aveti mai multe seri , nustiu ce sa pun si asi vrea sa pun sa fac ciupire sa vad cum este multii la noi aici nu prea stiu la dumnevostra am vazut …si mai e o intrebare e bine ca sa platam in teren in solar sa-u sa punem la chivece ,,multumesc petru raspus ?

  23. vasidubreu

    May 18, 2012 at 8:37 pm

    incepatorul,
    Noi nu am incercat aceste soiuri, suntem mai traditionali.Am plantat cateva fire in solar, restul in gradina si semintele tot in gradina, pentru transa urmatoare.Acum gata cu rasadurile, ca cald afara.
    Solarul il umplem cu rosii.
    Ciupitul este o practica pe care o gasesti si in carti, de acolo am invatat si noi.Poti sa incerci numai la jumatate din ei, daca ai indoieli.
    Numai bine!

  24. incepatorul

    May 20, 2012 at 9:12 pm

    bun vasi ,vreau sa pun un solar cu castraveti pentru tomna , si ma gindeam sa pun la chivece pote e mai bine dar am sa incerc sa seman asa direct ca e cald afara ,,ms fr,

  25. vasidubreu

    May 21, 2012 at 7:08 am

    Da, nu mai este necesar sa faci rasaduri, pui direct in solar.
    Succes!

  26. Mirela

    May 23, 2012 at 10:18 am

    Am ciupit castravetii asa cum ai descris mai sus si acum au cate 6 castraveciori , mari si mici , nu stiu cum sa fac sa-ti trimit poza! Multumesc pentru sfat. Am observat deasemenea ca cei protejati cu sticla mare de plastic taiata , feriti de curent si vant au rodit foarte bine si frunzele sunt mari si verzi.

  27. vasidubreu

    May 23, 2012 at 11:13 am

    Mirela asa ma bucur cand aud ca sfaturile mele dau roade :))))Protectia cu sticle de plastic mereu a fost un ajutor de nadejde.
    Pupici!

  28. Anonim

    June 3, 2012 at 8:06 pm

    Spune-ti-mi,va rog,da castravetii au inaltimea de cca 2m si le ciupesc varfurile e bine, e rau? Trebuie sa aiba neaparat numai 4 frunze?

  29. vasidubreu

    June 4, 2012 at 9:08 am

    Anonim,
    Acum este tarziu sa faci ciupirea, dar la inaltimea de 2 metri, ar trebui sa aiba flori multe si destui castraveti…
    Numai bine!

  30. Mirela

    June 8, 2012 at 4:51 pm

    VAsi , castravetii sunt superbi si rodesc de zor desi nu sunt foarte inalti . Ciupirea descrisa de tine i-a stimulat foarte mult. AM observat ceva interesant : langa castraveti s-au nimerit si doi dovlecei si ti-am povestit ce problema am avut dupa acest ploi cu atacul de afide si musculite negre si albe. E , pe spatele frunzelor de dovlecei erau foarte mult afide care s-au extins si la castraveti. Nu stiam de ce frunza dovlecelului facuse un motiv geometric mai decolorat si florile nu mai formau si dovlecelul .La fel si castravetii . Am stropit bine cu solutie de sapun alcool si ulei , afidele au cazut si deja am luat ieri 2 dovlecei mari si frumosi iar castravetii si-au revenit.

  31. vasidubreu

    June 9, 2012 at 11:09 am

    Mirela, ai dovedit ca se poate,nu?
    Ma bucur din suflet!
    Dovleceii mei sunt plini de flori si rod :)))
    Pup!

  32. Anonim

    June 13, 2012 at 5:40 am

    buna ziua.am si eu o intrebare.La castravetii mei din gradina au aparut pe spatele frunzelor si pe castraveciori multi pureci negri mici de tot.ce sunt si cum pot scapa de ei?am incercat sa spal plantele cu furtunul dar nu se pot curata.ati intalnit asa ceva?multumesc anticipat

  33. vasidubreu

    June 13, 2012 at 6:03 am

    Anonim,
    Citeste postarea cu ceiul de pelin si comentariile si poate gasesti o rezolvare.
    In cazul in care dupa stropire se vad plecati purecii, spala plantele sa nu intre amareala de la pelin in castraveti, zic si eu ca nu am avut probleme din astea.
    http://vasi-gioni.blogspot.ro/2012/06/ceai-de-pelin-si-rostopasca-ajutor-in.html
    sau
    http://vasi-gioni.blogspot.ro/2011/01/colectia-mea-de-leacuri-de-gradina.html
    Daca rezolvi, spune-ne si noua :))
    Numai bine!

  34. Anonim

    June 14, 2012 at 5:20 am

    Multumesc de sfaturi.Deja am stropit ieri cu pelin .Rostopasca nu am avut .Acum astept sa treaca inca trei zile.Azi se pare ca va ploua.Va anunt daca am invins.

  35. vasidubreu

    June 14, 2012 at 5:46 am

    Anonim,
    Sa insisti daca vrei sa ai "succesuri" si poti sa faci data viitoare si alta solutie din colectoa de leacuri, sa fie la indemana, gen maceratul de usturoi…
    Astept noutati.
    Numai bine!

  36. incepatorul

    June 20, 2012 at 8:03 pm

    buna vasi sti am pus castraveti in aveole si au esit in trei zile sti au 17 zile si au cam 35 de cm inaltime si are 4 fruze , intrebare dc a crescut asa de inalti si vreau sa i platez simbata , em tin in solar e-am udat si pote dai au crescut asa de inalti ,o seara buna

  37. mimika85

    June 20, 2012 at 8:08 pm

    Buna Vasi Nu am mai vb de ceva vreme Si la mine ciupitul castravetilor s a dovedit a fi de mare succes Acum am alta probl: i am stropit preventiv cu TOPSIN Frunzele nu au nimic si sant plini de flori Crezi ca am facut o prostie? Dupa cat timp pot recolta castravetii? mimika85

  38. mimika85

    June 20, 2012 at 8:10 pm

    Iti multumesc inca o data pentru toate sfaturile pe care ni le dai Numai bine

  39. vasidubreu

    June 20, 2012 at 8:15 pm

    Incepatorul,
    Mai rau era daca nu ar fi crescut. Probabil s-au intins dupa lumina. Ii plantezi mai adanc.
    Numai bine!

  40. vasidubreu

    June 20, 2012 at 8:21 pm

    Mimika,
    nu stiu ce este topsinul si nici nu vreau sa stiu.
    Eu nu am stropit niciodata cu asa ceva si pot manca nespalati castravetii, direct de pe vrej. Nu stii ca militez pentru gradinaritul organic?
    Deci, daca vrei sa iti spun sincer, da, ai facut o prostie :)))
    Pupici!

  41. mimika85

    June 21, 2012 at 7:53 pm

    Vasi, am facut o ,am facut o gata Asta e Voi stii la cultura urmatoare ce sa fac si ce nu Crezi ca e tarziu pentru cultura de toamna Multumesc pentru sinceritate:))) Pupicuri

  42. vasidubreu

    June 22, 2012 at 6:00 am

    Mimika, nu este tarziu, pune seminte si acum. Eu am randuri, randuri…
    De sinceritate avem nevoie tot timpul, ca de minciuni….
    Pupicei!!!

  43. Anonim

    July 22, 2012 at 6:42 am

    ma numesc ioana
    multumesc pentru sfaturile pe care mi leai dat , urmaresc de ceva vreme si iti multumim. Te rog sa imi spui ce sa fac ca am o problema mare cu castraveti, pe frunze a aparut mana mozaic ,si pica florile fara sa faca fruct.
    MULTUMESC MULT!!!!

  44. vasidubreu

    July 22, 2012 at 6:02 pm

    Ioana, incearca spray-ul de usturoi pe care il gasesti aici:
    http://vasi-gioni.blogspot.ro/2012/07/ofilirea-la-vinete.html
    Pe mine m-a ajutat in cazul unei boli micotice, cum este si cazul tau, sau ceaiul de parul porcului,care il gasesti aici:
    http://vasi-gioni.blogspot.ro/2011/06/cum-se-prepara-ceaiul-de-parul-porcului.html
    Sa stii ca nici eu nu am avut productie buna, dar am pus multe serii, ultimele seminte de cornison le-am pus acum o saptamana si acum au frunzulitele mari.
    Sa te asiguri ca sunt fertilizati cum trebuie cu compost sau mranita…
    Sa ma tii la curent si te invit pe noul meu blog de schimb de seminte pe care am sa-l deschid maine. Am sa il prezit aici :))
    Pup!

  45. gigi etcu

    August 28, 2012 at 8:16 pm

    Buna!
    Cand se face primul tratament preventiv la castraveti dupa plantare(castravetii au acum 5-6 frunze) ce produse imi recomandati?
    Multumesc!!

  46. gioni

    August 29, 2012 at 7:47 am

    Gigi, noi nu folosim decat macerate din plante, gen urzica si tataneasa si nu avem un plan anume. Castravetii ii plantam pe un cuib bun de mranita si udam cu macerat de urzica mai tarziu, asa ca sa ii mai invioram, dar suntem, cum se spune…traditionali..
    Numai bine!

  47. gigi etcu

    August 29, 2012 at 8:12 am

    Buna ziua!! La multi ani celor cu numele de IonIoana!!!
    Gioni,iti multumesc pt raspunsul dat. Apreciez gestul. Eu am un solar de 500mp jumatate e platat cu rosii acum 3 saptamani9acum rosiile au flori) pt toamana de murat si gred ca o sa bag sobe de rumegus poate o sa fac si pt consum. Iar cealalta jumatate de solar este plantata cu castraveti care acum au 5-6 frunze. am citit si incarte de legume despre castraveti dar nu mi-ar strica si niste sfaturi de la Dvs. Eu sunt genul de om mereu dispus sa invat ceva bun.
    Multa sanatate!!

    Cu respect,
    Gigi

  48. gioni

    August 29, 2012 at 3:11 pm

    Blogul nostru este plin de sfaturi la care se adauga comentariile, de unde poti invata multe.
    Daca dai cautare pe blog pe un cuvant anume, ai sa gasesti tintit sfaturi.
    Noi nu folosim chimicale si gradinarim numai cu mranita si compost si ceaiuri sau macerate, nimic special numai pentru castraveti.
    Deci fa-ti timp si citeste si daca gasesti lucruri bune, ne bucuram.
    Numai bine!

  49. Mariutza Tha

    December 17, 2012 at 6:26 pm

    mdea interesant!! ☺☻♥

  50. vasidubreu

    December 18, 2012 at 8:48 am

    Mariuta
    este interesant si chiar da rezultate.
    Numai bine!

  51. Anonim

    January 17, 2013 at 6:07 pm

    neansemnatul frumos eu ciupeam ce trebuia sa ramana multam

  52. vasidubreu

    January 17, 2013 at 7:24 pm

    Anonim,
    ma bucur ca ai inteles!

  53. Anonim

    February 23, 2013 at 6:57 am

    spunetimi va rog in solarii se efectuiaza ciupitul?si la ce distanta se rasadesc ?va multumesc din suflet!

  54. vasidubreu

    February 23, 2013 at 9:38 am

    Da, se face ciupitul si in solarii si eu le pun asa si dupa ochi, cam la 20 unul de altul. Nu sunt foarte exacta.
    Numai bine!

  55. Anonim

    April 5, 2013 at 3:20 pm

    sal VASI SUNT REVIN ANUL TRECUT AM AVUT DOVLECEI da nu au facut dc sa ciupesc cumva
    ?

  56. dada dica

    April 10, 2013 at 9:55 am

    Buna ziua.
    Ciupit prima data, cad sa ii fac a doua ciupire erau deeja infloriti…http://3.bp.blogspot.com/-UWzebBZ7jqE/UWU1-yxJUiI/AAAAAAAAAXE/peX76zenwR8/s1600/10042013717.jpg
    Cred ca ii las asa.

  57. vasidubreu

    April 10, 2013 at 12:07 pm

    Dada dica,
    probabil ca este un soi hibrid si chiar poti sa rupi prima floare sa poata sa isi ia avant pentru urmatoare. Banuiesc ca nu are putere acum sa duca la bun sfarsit un castravete si parca asa am citit in cateva recomandari. Poti sa te mai interesezi.
    Succes!

  58. dada dica

    April 26, 2013 at 9:35 am

    Buna ziua.
    Cred ca am facut o mare greseala anul asta. Trebuia sa ii las asa cum au iesit, nu sa ii ciupesc.
    Au deja o multime de flori si nu pot sa duca la bun sfarsit rodul (la cat de firava este tulpina) http://3.bp.blogspot.com/-1_jBi0GAJv8/UXpIZpP_P0I/AAAAAAAAAXY/P1GTu2nR4VA/s320/P1060249.JPG
    Au scapat 2 fire in rasandnita si uite cum arata, neciupite. http://3.bp.blogspot.com/-vSueVOMlEb8/UXpIggvPvCI/AAAAAAAAAXg/mTwMyd4PoCU/s320/P1060250.JPG
    Concluzia? Marketmore nu trebuie ciupit!

  59. vasidubreu

    April 26, 2013 at 10:03 am

    Dada dica,
    eu in primul rand m-as bucura de flori si daca tu consideri ca sunt prea multe, mai rupe din ele. Planteaza-le afara si seara pune o folie sau clopote de plastic peste ele daca este frig. Poti face o comparatie pe tot parcursul anului si apoi stii sigur pentru anul viitor :))
    Si spre sfarsitul verii, dupa ce vezi daca soiul este multumitor, in sensul ca nu se amarasaste repede la seceta, creste frumos, se comporta bine la conservat, ne spui si noua :))
    Numai bine!

  60. Anonim

    May 9, 2013 at 2:56 pm

    Castraveti mei au deja 5 Frunze ii mai pot ciupi????

  61. vasidubreu

    May 10, 2013 at 5:34 am

    Anonim, sigur, ii poti ciupi!
    Numai bine!

  62. Anonim

    May 17, 2013 at 6:35 am

    sunt REVIN cand se plantraza semintele de castravetii pentru a 2 serie mersii

  63. vasidubreu

    May 19, 2013 at 10:55 am

    Incepand cu 10 iunie pana la 1 iulie.Mai multe vezi aici:
    http://vasi-gioni.blogspot.ro/2013/03/culturi-infiintate-prin-semanat-direct.html

  64. Anonim

    May 23, 2013 at 7:18 pm

    sal ms pentru raspuns apropo de u iau si eu castr. cu gust de pepene

  65. Anonim

    May 26, 2013 at 6:43 pm

    castravetii mei sunt deja mari nu am rupt virful lor dar lastarii laterali e corect ceam facut?

  66. Anonim

    May 26, 2013 at 6:43 pm

    si am observat ca fructele nu cres

  67. Anonim

    May 26, 2013 at 7:14 pm

    dar ce se intimpla daca nu ciupesti castravetii?

  68. Anonim

    May 26, 2013 at 7:15 pm

    daca nu ciupesti castravetii ai roada sau nu?

  69. vasidubreu

    May 27, 2013 at 5:28 am

    Anonim, nu am seminte de dat, pentru ca am primit cateva, care le-am impartit deja :((
    Numai bine!

  70. vasidubreu

    May 27, 2013 at 5:39 am

    Anonim,
    castravetii se ciupesc, dar nu este obligatoriu si se face cand planta are 4-5 frunze, cum am scris in postare. Rodul este si in functie de soi sau de modul de recoltare al semintelor.
    Scrie in postare motivul ciupirii :))
    Numai bine!

  71. nicu garbia

    June 2, 2013 at 7:04 am

    castraveti

  72. nicu garbia

    June 2, 2013 at 7:10 am

    amplantat castraveti cornisor an solar si i-am ciupit dupa spuse de pe net cind aveau 4 frunze am ciupit vf. si dupa ce au crescut iarasi i-am ciupit din nou si acuma au cam 60 cm. si au inceput sa rodeasca f.multi. dar cresc cam 3cm. si se ofilesc

  73. vasidubreu

    June 3, 2013 at 5:08 am

    Nicu Garbia,
    Sa stii ca in solar conditiile sunt mai drastice decat afara, la orice cultura.
    Probabil ca este o boala micotica, dar nu stiu care dintre ele, asa ca ia masuri si mai intereseaza-te si in alte site-uri de profil.
    Numai bine!

  74. Anonim

    June 5, 2013 at 1:45 pm

    numai minciuni cui ciupitul castravetilor

  75. vasidubreu

    June 7, 2013 at 5:28 am

    Anonim, dar cine te obliga? Fa asa cum consideri, iar daca ai productie buna, sa iti traiasca!!
    Numai bine!

  76. Anonim

    June 16, 2013 at 3:09 pm

    Vasi multumesc pt ceea ce publici si pentru rabdare si pentru experienta:) anul asta am pus castraveti intr-o joaca Sunt de soi italian:P dar i-am ciupit ca la romani :au facut alt rand de frunze,dar pina sa numar 4 au facut si cate o floare,acuma ce le fac?ii mai numar ca sa-i ciupesc sau ii las in voia lor,ca-s asa de incurcat.Multumesc anticipat

  77. Anonim

    June 16, 2013 at 3:17 pm

    acelasi anonim:)) sa nu mai spun de rosii ca m-apuca durerile de cap si gelozia:::)))am pus cu aceleasi amandoua maini ale mele rosii si la mine in gradina si la vecina.pe ale mele le-am stropit cu ceai de urzici cum am citit aici si le-am pus coji de cartofi ca aveau musculite si coji de banana si coji de ou(offf)insa ale vecinei sunt de 2 ori mai mari:((si ea nu le-a pus nimic,unde mai pui ca eu am carat cu rucsacul pamant amestecat cu ceva balegar de pe camp pe unde am gasit ,am facut vad si le-am plantat in .perete cum stiam eu, deh,insa la ea le-am aruncat in vad,asa cum voia. astept sa vad ce minune va mai fi ca acum unele au dat si ceva flori

  78. vasidubreu

    June 16, 2013 at 7:51 pm

    Anonim, nu baga in seama floarea, ciupeste fara frica!
    In legatura cu rosiile, probabil ca solul a fost mai fertil si odihnit, dar nu iti face griji, or sa creasca si ale tale :))
    Rabdare!!!
    Numai bine!!!

  79. Anonim

    July 1, 2013 at 9:10 am

    am si eu niste rosii puse in sera dar pe frunzele au aparut pete albe lunguete ma puteti ajuta

  80. Anonim

    July 1, 2013 at 9:16 am

    va rog sa ma ajutati pe frunzele de la rosii au aparut pete albe lunguete ca un fir de ata ce poate fi si cu ce sa le stropesc

    • vasidubreu

      July 2, 2013 at 12:27 am

      Cred ca este musca miniera si mai bine rupi frunzele si le dai cu un ceai de pelin mai concentrat. Numai bine!

  81. Anonim

    July 3, 2013 at 5:33 am

    multumesc pentru sfat dar te rog sa imi spui si cum sa prepar ceaiul si te mai rog sa imi scriisi cum se prepara ceaiul de urzica cu tataneasa multumesc mult pentru tot ajutorul esti de mare folos mai ales peltru incepatori ca mine doamne ajuta

  82. vasidubreu

    July 3, 2013 at 5:23 pm

    Anonim,
    ceaiul de pelin il gasesti in postarea aceasta
    http://vasi-gioni.blogspot.com/2012/06/ceai-de-pelin-si-rostopasca-ajutor-in.html

    si maceratul de urzica si tataneasa, aici
    http://vasi-gioni.blogspot.com/2011/05/cum-se-prepara-maceratul-de-urzica.html
    Doamne ajuta!

  83. Anonim

    July 4, 2013 at 4:42 pm

    iti multumesc din suflet pentru ajutor

  84. Anonim

    July 7, 2013 at 1:03 pm

    mai am o problema acum au inceput sa apara pete negricioase pe frunze o fi mana se poate si in solar lem stropit cu zeama bordelza dar degeaba cu ce se mai poate stropi multumesc

  85. vasidubreu

    July 8, 2013 at 10:17 am

    Anonim,
    Si in solar se pot mani daca sunt inghesuite plantele si aerisirea nu se face cum trebuie. Daca ai frunze bolnave, RUPE- LE! Nu stati cu ele pe plante si apoi faceti un ceai de parul porcului si pulverizati si pe plante si pe pamant. Retetele de ceaiuri si macerate le gasiti pe blog. Da o cautare pe bara din dreapta, sub " Search"- " Cautare" si o sa le gasesti repede.
    Doamne ajuta!

  86. Anonim

    July 10, 2013 at 4:46 pm

    multumesc frumos dar te mai rog sa imi scrii daca ceaiul din paru porcului este bun si la restul plantelor ardei castraveti e c t Doamne ajuta si iti multumesc jnca odata sper sa nu te plictisesc cu atitea nitrebari multumesc ca existi

  87. vasidubreu

    July 11, 2013 at 5:44 am

    Anonim,
    ceaiul de parul porcului este universal, atat pentru gradina cat si pentru noi oamenii, deci poti da cu incredere si pe plante si pe sol. Vezi sa nu pulverizezi in caldura de moarte :((
    Numai bine!

  88. Anonim

    July 11, 2013 at 8:42 am

    dupa stropit la ce interval poti culege legume si se mai poate repeta stropitu si la cite zile ardeii au ceva lipicis pe planta ce poate fi si cu ce se pot trata daca se pot multumesc mult si sanatate multa

  89. vasidubreu

    July 11, 2013 at 9:29 am

    Anonim,
    ardeii probabil ca au afide. Eu am folosit ceai de pelin concentrat, dat din 3 in 3 zile pana se curata. Le-am mai facut si cate un dus cu apa intre stropeli sa se curete si am reusit sa scap.
    Eu consum legumele si dupa ce dau cu macerate, nu sunt toxice!
    Le spal sa nu miroase si le papam.
    Sanatate multe!

  90. Anonim

    July 11, 2013 at 7:18 pm

    iti multumesc pentru sfaturi .Nu mi-ai spus daca mai pot repeta stropitul cu paru porcului si la ce interval pentru ca tot am mai gasit frunze patate si azi de si am taiat toate frunzele cred eu.iti mai multumesc o data .Sanatate multa

  91. vasidubreu

    July 12, 2013 at 5:06 am

    Anonim,
    parul porcului aduce un aport de siliciu in " pielea" plantelor, care face ca planta sa fie mai impermeabila la boli, de aceea nu se stropeste ca insecticidul din 3 in 3 zile, ci saptamanal. Rolul lui este mai mult preventiv decat curativ.
    Numai bine!

  92. Anonim

    July 14, 2013 at 11:12 am

    Tocami cand ma bucuram si eu ca a aparut un castravete (http://1.bp.blogspot.com/-7SdTja4MVsA/Ud0tMGvRGtI/AAAAAAAADk0/HVrW8MXA6XQ/s1600/DSC_0005.JPG) acesta s-a ingalbenit prematur, nu a crescut deloc. Abia acum am aflat ca trebuie ciupita planta, dar daca deja ea e mare ii ciupesc doar varful? La baza frunzelor sunt o gramada de flori, insa par a fi fara rod. Le ciupesc? Multumes, Andreea

  93. vasidubreu

    July 15, 2013 at 5:59 pm

    Andreea, ciupeste-le! Florile acelea ce le vezi sunt masculine si nu fac fructe. Le poti rupe si in curand vei avea flori feminine si fructe, nu iti face griji.
    Pune mult gunoi de grajd si apa multa.
    Pup!

  94. Anonim

    July 16, 2013 at 6:35 am

    am gasit acum in solar si gogonele mici cazute iar in virf este o pata neagra ce poate fi la restu plantelor am taiat frunfzele patate cum mi -ai spus am si stropit cu paru porcului dar tot mai gasesc frunze patate sa mai stropesc cu ceva si cu ce sint disperata nu stiu ce sa mai fac iti urmresc toate sfaturile cu mult interes de multa vreme si am o speranta mare in ajutorul tau.iti multumesc

  95. vasidubreu

    July 16, 2013 at 8:24 am

    Anonim,
    solarul este prea agomerat sau nu se aeriseste bine, de se intampla asa ceva? Daca este " padure" incearca sa raresti si incontinuare rupe tot ce este stricat. In general, rosiile isi revin, chiar daca sunt chelite de tot. In cazul in care este vreo planta neagra si la tulpina, scoate-o cu totul.
    Ceaiuri antimicotice mai sunt cel de coji de ceapa sau cretusca sau rachitan…Incearca orice, iar daca nu stii care sunt sa imi spui, cel putin rachitanul il am pe blog dar se numeste litrum sau floarea zanei…Astept sa imi spui!
    Pup!

  96. Anonim

    July 16, 2013 at 1:45 pm

    plante neagra la tulpina nu am am rupt tot ce sa putut si mai tai tot ce ese pateaza plantele mentionate nu le cunosc dar am sa incerc daca imi spui cum arata sau le pot vedea iti multumesc Dorina

  97. vasidubreu

    July 17, 2013 at 5:49 am

    Dorina,
    rachitanul (ghirlanda de camp)este pe toate campurile si o sa il vezi in postarea aceasta:
    http://vasi-gioni.blogspot.ro/2011/08/ghirlanda-de-camp-lythrum-silicaria.html
    Cretusca o gasesti pe net, da o cautare, ca nu o am pe blog, dar mai poti incerca dar cel putin odata pe saptamana, lapte 4 parti si 6 parti apa.
    Mai vorbim, ok?

  98. Anonim

    July 17, 2013 at 6:40 pm

    am mai citit undeva ca ar fi bun si zar amestecat cu tinctura si apa oare o fi bun iti multumesc am sa caut si plantele mentionate de tine te pup si multumesc inca o data

  99. vasidubreu

    July 17, 2013 at 7:00 pm

    Tinctura de ce?

  100. Anonim

    July 18, 2013 at 2:32 pm

    cu tinctura de iod

  101. vasidubreu

    July 18, 2013 at 8:15 pm

    Nu am auzit, dar parca nu le-as " spoi" cu iod…mai bine cu zar simplu.
    Pup!

  102. Anonim

    July 19, 2013 at 7:23 pm

    am sa-ti urmez sfatu nu e mana ci putregai cenusiu am trimis la o farmacie o frunza si o gogonica patata acesta este diagnosticu iti multumesc pupici

  103. Anonim

    November 23, 2013 at 8:25 pm

    buna seara ma numesc Anda,am primit niste seminte de castravete tip lamie
    si asi vrea sa stiu daca se poate ciupi sau nu
    multumesc

  104. vasidubreu

    November 25, 2013 at 6:11 am

    Anda, nu am avut norocul sa plantez asa castraveti, dar, ca orice planta din familia acesta, merge si ciupita.
    Sa ai grija sa o pui undeva unde o poti iriga bine.
    Pupici!

  105. Anonim

    April 4, 2014 at 10:27 am

    BUNA ZIUA,VAD CA IN NOIEMBRIE S-AU OPRIT COMENTARIILE.SPER SA FIE O PAUZA DOAR PT. CA MIE IMI SUNT DE MARE FOLOS. E PRIMUL AN IN CARE FAC 'AGRICULTURA' SI AM NEVOIE DE TARE MULTE SFATURI.

    • vasidubreu

      April 4, 2014 at 5:35 pm

      Asteptam sa vii cu nelamuri :))) Bine ai venit in zona gradinaritului!

  106. Ionut Savescu

    June 5, 2014 at 11:30 am

    buna ziua, vreau sa stiu si eu de ce nu cresc castravetii ( fructul ) in solar, cresc un centimetru si atat. nu pica nici floarea dar nici nu se usuca fructul. aveti idee ?

    • vasidubreu

      June 5, 2014 at 11:38 am

      Ori nu au apa suficienta, ori hrana. Faceti o fertilizare cu macerat de urzica dupa o irigare serioasa si vedeti ce se intampla. Poate este prea devreme si au prins caldura mai putina noaptea…

  107. Ionut Savescu

    June 8, 2014 at 10:51 am

    ce se intampla daca temperatura este prea mare in solar sau mai mare de 40 de grade ?

  108. vasidubreu

    June 8, 2014 at 6:51 pm

    Avorteaza florile.

  109. Anonim

    June 10, 2014 at 6:59 am

    in solar castravetii au vrajurile mari ,plin de flori dar nu apuca sa faca castraveti.am cautat pe jos si nu sunt cazuti de udat am udat susficient.Oare de ce?

    • vasidubreu

      June 10, 2014 at 7:27 am

      Probabil sunt flori masculine care nu fac fruct. De aceea eu am scris in acesta postare, ca se face ciupitul. Daca o sa va uitati atent florile masculine au o codita subtire mai lunga si in general, ele se rup, pastrandu-se doar cateva pentru polenizarea celor feminine.
      Or sa apara si acestea intre timp, nu disperati!

  110. Ax Cris

    April 26, 2015 at 9:37 am

    Am ciupit si eu singurul rasad de castravete. Si mi a ramas o bucata de vreo 30 cm de tulpian cu frunze si flori. AM pus o in apa. Oare ies radacini?

    • vasidubreu

      April 26, 2015 at 4:46 pm

      Nu am facut un astfel de experiment, dar poti incerca tu :)))

    • Ax Cris

      May 2, 2015 at 7:18 pm

      La mine are o saptamana si nici un semn de radacini. Tulpina nu s a diversificat insa era cornison. Poate din aceasta cauza? Face fructe fara ajutorul albinelor? Vad ca una din flori devine fruct insa fiind in casa nu are cum sa fie polenizat.

  111. Ax Cris

    April 26, 2015 at 10:36 am

    Oare si pepenele rosu trebuie ciupit? Partea care ramane face radacini in apa?

    • vasidubreu

      April 26, 2015 at 4:49 pm

      Merge si la pepene, nu am incercat pentru ca nu se fac la noi.

    • Ax Cris

      May 2, 2015 at 7:16 pm

      pepenele rosu sau galben face si el radacini pe tulpina?

    • vasidubreu

      May 3, 2015 at 12:01 pm

      Nu stiu :))))))

  112. Ax Cris

    April 26, 2015 at 10:47 am

    Am inteles ca dovleacul fara radacini pe tulpina ramasa pe pamant. Se poate deci marcota. Insa castravetii sau pepenii se pot si ei marcota?

    • vasidubreu

      April 26, 2015 at 4:52 pm

      Nu am incercat, dar fa-o tu si zi-mi si mie :))))))))

    • Ax Cris

      May 2, 2015 at 7:16 pm

      Dovleacul face radacini pe tulpina si inainte sa i rup i am pus sa faca radacini. Sa vedem ce o iesi am un soi mai slab de dovleac "butternut" si restul Hokkaido si unul de la Lidl de frica sa nu ratez dovlecii mei din seminte. Cei ne "butternut" o duc minunat si se inmultesc rapid.

    • vasidubreu

      May 3, 2015 at 12:03 pm

      Sa faci poze si sa mi le trimiti :))))))

    • Ax Cris

      May 8, 2015 at 7:31 pm

      castravetii cornison si dovleacul butternut au facut radacini pe tulpina. nu am timp sa trimit pozele. din cauza tel e o intreaga poveste cu descarcatul. trimit dupa examene

    • vasidubreu

      May 10, 2015 at 3:03 pm

      Important este sa vedem cum rodesc dupa plantare 🙂

    • Ax Cris

      May 11, 2015 at 7:26 pm

      Deocamdata o duc bine si unii si altii (cei ciupiti) Ciupiturile au continuat sa produca flori si castraveti ca si cum nu s ar fi intamplat nimic si am castigat astfel ceva timp deoarece au radacini proprii. Cei neciupiti insa ingropati in pamant (pamantul trecut peste nodul unde vroiam sa fac ciupitura o duc cel mai bine – au crescut mai mult si fac si radacini mai mari.

    • vasidubreu

      May 12, 2015 at 5:23 am

      Se vede treaba ca experimentul este reusit 80% :))))))))
      Sa faci si la rosii cu copiletii…sa vezi ce radacini fac in apa sau in pamant:)

  113. Anonim

    April 30, 2015 at 4:20 am

    Cand se rupe a 5 a frunza,cand sunt in jardiniera,sau tb sa fie plantati afara?

  114. Dorin Bellu

    May 17, 2015 at 1:15 pm

    Bună, am făcut și eu ciupitul castraveților după a cincea frunză , iar acum au ieșit 3 castraveți la nici 40 cm înălțime a plantei , mai exact 28 cm și sunt foarte încântat , dar frunzele se cam îngălbenesc puțin la exterior și nu înțeleg de ce deoarece le-am stropit cu soluție de urzică. ..poate mă ajutați intr-un fel. Vă mulțumesc !

    • vasidubreu

      May 17, 2015 at 6:54 pm

      Sa o diluati corespunzator si nu faceri exces de zel !!! Pentru castraveti mai este indicat ceaiul din foi uscate de ceapa, pulverizat saptamanal.

  115. Dorin Bellu

    May 17, 2015 at 1:47 pm

    Încă ceva in legatură cu roșiile : am plantat diferite răsaduri de roșii, in special cocteil, iar două dintre ele au crescut aproape jumătate de metru și nu au făcut deocamdată nici o roșie, ci doar frunze mari , în comparație cu celelalte categorii care sunt mici dar au scos doar o singura roșie pina acum deși sunt tot cherry, deci așteptam ciorchine, nu solo ; au fost stropite cu soluție de urzică atit pe frunze, cit și la rădăcină, deci ???…

    • vasidubreu

      May 17, 2015 at 6:58 pm

      Si aici tot la fel, excesul de urzica aduce un aport important de azot si acesta incurajaza cresterea frunzelor. La rosii se recomanda si tataneasa, pentru potasiu.
      Rosiile Cherry pot fi si in ciorchine si solo, acum, o sa va lamuriti mai incolo.

    • Dorin Bellu

      May 19, 2015 at 8:28 pm

      Mulțumesc mult, sunt foarte curios în continuare cum evoluează creșterea

  116. Ax Cris

    May 20, 2015 at 4:42 pm

    Mi au mancat limacsii toate florile si o buna parte din dovlecei. Nu stiu ce sa mai fac sa scap de ei. Aveti cumva vreun sfat?

    • vasidubreu

      May 20, 2015 at 7:49 pm

      Ai pus capcane cu bere?

    • Ax Cris

      May 21, 2015 at 8:28 pm

      N am pus. Mi au spus vecinii ca nu functioneaza deoarece vin si limacsii de la multi kilometri distanta din cauza mirosuui atragator. Am pus rumegus si nimic si am trecut la adunat. Am pus ceva capcane din coji de legume si citrice si i adun de acolo noaptea. Altfel am vazut ca sunt foarte ahtiati de carnea propriei specii deoarece am strivit din greseala unul pe asfalt si au vznit gramada sa l manance alti limacsi grasi

    • vasidubreu

      May 22, 2015 at 5:39 am

      Cate experiente mai faci!!! Rumegusul daca este fin, si daca il batatorest un pic ploaia, s-ar putea sa fie chiar " asfalt" pentru ei :))
      Cojile de ou ar fi mai indicate. Dar este asa umed pe la tine? Este ceva lipsa in lantul trofic, si vad ca este problema de comunitate.

    • Ax Cris

      May 24, 2015 at 8:20 am

      Am gasit solutia pe un site de permacultura – pentru plantele mici se pun peturi cu capac ca s anu intre sa le pape si pentru a evita mancarea legumelor se pun resturi alimentare in strat sub pamant sau se aduna melcii si se pun in gramada de compost. Eu aveam deja niste sertare cu resturi alimentare si ceva viermi de pamant in speranta d ea crea compost cu ei insa nu mi a mers deoarece mananca prea putin si dureaza mult si trebuie controlat mereu umiditatea puse cartoane ude etc. M am hotarat sa pun acolo limacsii deoarece si eu au acelasi rol, nu? Oare o fi o ideea buna? Nu transmit limacsii ceva boli? Hmmm… cred ca voi ingropa compostul de limacsi sub pamant pentru a evita bolile eventualelor culturi de salata

    • Ax Cris

      May 24, 2015 at 8:26 am

      Imi cer scuze pentru greselile de scriere. Voi fi mai atenta pe viitor. Multumesc mult pentru sfatul cu gurmanzii in apa! Plantele mele cumparate (din seminte nu prea am avut succes din lipsa de pamant curat si de supraveghere) s-au inmultit! Tomatele mini care au iesit totusi am sa le pun intr un pet "cu capul in jos" iar in partea de sus ceva aromatice sau morcovi m am gandit. Tineti pumnii sa nu le arunce sotul! El nu agreeaza lucrurile dezordonate sau "inestetice". Poate este o idee buna in pet pentru ca se pot vedea radacinile fiind transparent si se vede si daca trebuie apa (transpiratie). Cred ca recolta nu prea o sa fie dar e un experiment bun pentru copii. Pun poze la instalare!

    • Ax Cris

      May 24, 2015 at 8:32 am

      Solutia mea temporara antilimacsi – hranirea lor cu resturi de bucatarie si plantarea in bidoane de plastic transparente a aromaticelor pe bordura de asfalt a casei. Eh, macar am si flori si aromatice si compost. Rosiile/cartofii nu le mananca si plantele bine dezvoltate iar scapa. Am sa pun ceva plante de recoltat iarna macar asa sa am si eu recolta. Bujorii iar au scapat de rontaiala. Cred ca a mai functionat si bariera gen 15 cm de groapa adanca de 15 cm vad ca nu traverseaza nu stiu de ce. Acolo am crini si flori frumoase. Carbunele iar nu le place insa este scump de pus. Ma rog, avantajul ar fi ca este recuperabil. Vestea buna este: am scapat d elimacsi!!

    • vasidubreu

      May 24, 2015 at 10:47 am

      Stai, stai, stai!!! Radacinile nu trebuiesc sa aiba parte parte de lumina, deja le expui cumva "contra naturii", pentru ca ele cresc in jos, nu in sus, daca le iei si intunericul….nu garantez fericirea lor.
      Daca folosesti bidoane de plastic, macar alegele pe cele colorate, sa lasi radacinile la intuneric. Ai vazut ghivece transparente? Dar nu mi-ai zis daca ai incercat cojile de ou puse in juruj tufelor..
      Nu stiu ce sa zic cu limacsii pusi langa rame, ha,ha,ha! Nu am practicat, dar astept experienta ta 🙂

    • Ax Cris

      May 24, 2015 at 6:35 pm

      Imi era mila e limacso sa i omor si cand am sa i prind (am pus capcane din resturi de bucatarie) am sa i pun in gramada de resturi de bucatarie (in cutii cu capac) ca sa le transforme in compost. Am avut rosii intr o cutie de plastic mare si se vad bine radacinile. Rosiile au crescut binisor si chiar in ploaie, fara mana. Aveau langa ele in mijloc o planta rue (ruta graveolens). Nu au avut nimic si au ajuns la tulpini de 1cm diametru ele fiind rosii mini (n am fructe pt ca nu am udat cu tataneasa) doar ca ma pregatesc sa le plantez intr un fel de lasagna – crengi, gazon taiat, rumegus si ceva compost si resturi de bucatarie si sa le ud cu potasiu ca sa faca fructe.
      Am sa incerc si cu coji de oua maine si spun rezultatul – nu am decat de la vreo 10oua deci probabil o singura planta sau doua sa inconjur. Ce am observat este ca dupa udat incepe dezmatul limacsilor si ma gandesc sa ud numai dimineata ca sa i prind.

    • Ax Cris

      May 28, 2015 at 6:38 pm

      In final am realizat de ce am scapat de limacsi – vremea este foarte calda si uscata. Prin urmare gramezile cu butuci si vreascuri la baza nu sunt recomandabile celor care au probleme cu limacsii pentru ca acesti isi fac cuib drept acolo. Am mai observat ca nu le plac unele plante tepoase precum tataneasa tepoasa si limba mielului (nu cele mititele ci deja de 15 cm) deoarece dovleceii mei plantati printre tataneasa au ramas neatinsi in timp ce restul erau devorati. Iar rosiile plattate cu mulci au fost mancate d elimacsi in timp ce plantele numai cu pamant nu au nici picior de melc.
      Merg foarte bine colierele de plastic si jumatatile de sticle de plastic – limacsi nu pot manca plantele. Din pacate nu sunt singurele insecte care vin sa pape plantele.
      Seara buna tuturor!

    • vasidubreu

      May 29, 2015 at 10:47 am

      Ti-am zis eu sa iti faci un jurnal de gradina, sunt sigura ca o sa il umplii curand. Multumesc pentru ca ai rabdare sa ni le impartasesti!
      Pupici!

  117. Pingback: Cum se cultiva castraveti din rasaduri | Magazinul De Acasă

  118. Pingback: Castraveti - Cum sa avem o Recolta mai bogata - Magazinul De Acasa

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

More in CUM SE FACE

To Top