Connect with us

Magazinul De Acasa

GRADINA

Start la plantarea rosiilor in solar

           Azi am dat startul la plantarea rosiilor in solar. Primul soi pe care l-am pus a fost Rio Grande. Chiar daca solarul este plin de salata, am mai scos din ea pentru folosinta si am facut loc frumusel si la rosii.

Rigolele erau facute. Am avut rasadurile puse in paharele individuale, asa ca am folosit plantatorul care scoate pamantul pentru bulbii.



Am scos pamant cat toata lungimea plantatorului, pentru ca rosiile pot fi ingropate pana la primele frunzulite aparute. Pamantul l-am fertilizat inainte de a pune salata cu mranita. Am presarat cenusa pentru un plus de potasiu si am plantat rosia cu tot cu pamantul din paharel.

Daca radacinile sunt prea mari, se mai taie din ele.

 



Se uda bine, ca sa se aranjeze pamantul pe radacini. In cazul in care temperatura va scadea peste noapte, le voi acoperi cu sticle mari de plastic taiate.

Pe masura ce voi culege salata voi planta in continuare rasaduri de rosii si ardei. Fertilizarea suplimentara voi face la fiecare 2 saptamani.
Completare la ingrijiri, foarte important, sursa Florida Holding
– susţinerea plantelor pe sârme sau sfori cât mai din timp (20 zile de la plantare);
– copilitul;
– cârnitul plantei la 3-4 inflorescenţe pentru culturile extratimpurii şi 8-10 inflorescenţe pentru culturile prelungite;
– defolierea frunzelor de la bază, imediat după plantare, şi a celor îngălbenite.

Urmeaza “Plantarea ardeiului in solar”

Gradinariti cu dragoste!

190 Comments

190 Comments

  1. David Octavian

    April 3, 2011 at 6:11 am

    ce rosii mari si frumoase ai.Sa-ti traiasca. 🙂
    Ale mele sunt foarte mici,avand in vedere ca primele mi-au murit ca le-am dus prea devreme in rasadnita 🙁
    Dar cresc ele.Si daca nu,o sa cumpar

  2. David Octavian

    April 3, 2011 at 6:12 am

    eee,asa mai da,acum pot si eu sa comentez.Multumesc 🙂

  3. DANI

    April 3, 2011 at 7:25 am

    Ah, le-ai pus inaintea mea ! Dar eu le voi planta afara, in strat, mai astept o saptamina ! Apropo de calendarul lunar, Vasi, eu ma tot uit, ca acum e mai bine de semanat, pina in 8 aprilie, apoi e nod lunar in 9 aprilie, si dupa incepe faza propice plantarii.Dar am citit atitea variante …

  4. vasidubreu

    April 3, 2011 at 12:54 pm

    Aaa,Victoria,chiar vroiam sa te intreb daca merge metoda cu paharelele pe balegar in rasadnita?
    Si sigur cresc si celelalte ale tale.Am si eu unele mici,mici,abia iesite.O sa avem rosii pana la iarna…:)

  5. David Octavian

    April 3, 2011 at 3:36 pm

    nu merg paharelele si stii de ce?!Pentru ca se usuca pamantul prea repede in ele.A doua tura am pus in ladite 🙂 si e mai bine

  6. vasidubreu

    April 3, 2011 at 6:13 pm

    Dani,ce sa fac daca la noi vine caldura cand deja voi sunteti satui de ea.Ne descurcam si noi cu cate un solar ,sera,fiecare dupa posibilitati…
    Daca tot mai astepti o saptamana,mai bine asteapta doua sa treaca de luna plina.Cam asa tine 2 saptamani..Eu am renuntat sa mai scormonesc dupa alte variante de calendare.M-am hotarat la acesta si incerc pe cat posibil sa-l respect.Acum…nu-i litera de lege.Totul este sa ne tinem departe de chimicale.Mai vorbim.

  7. Anonim

    January 14, 2012 at 2:58 pm

    cu manichiura aia….sigur esti gradinar……

  8. vasidubreu

    January 14, 2012 at 4:10 pm

    Tu anonim, sunt gradinar, nu profesionist, ci amator. Am si eu servici, trebuie sa imi mentin unghiile curate cu cu pamant pe sub piele. Apa nu este cu bani la noi. Pacat ca nu se vad bataturile din palma, poate iti dadeai seama ca nu este nimic fals. Dar este problema ta….

  9. Anonim

    January 29, 2012 at 6:04 pm

    cenusa care ai puso era chiar cenusa de lemn se pune chiar in groapa innainte de a se pune rasadul de rosie

  10. vasidubreu

    January 29, 2012 at 6:43 pm

    Da, cenusa este de la lemnele arse in soba si am presarat in groapa de plantare. Anul acesta, pe langa cenusa, am sa presar si coaja pisata de ou. Da, se pune inainte de plantarea rasadului.
    Nu se foloseste cenusa de carbune. Numai bine!

  11. Anonim

    February 4, 2012 at 4:09 pm

    eu sint o incepatoare dar vreau sa tinem legatura in privinta rosiilor de solar.anul trecut am pus rosii in solar ptr prima data darnu am fost multumita.vina a fost a mea caci nu mam ocupat la timp de ele dar nici nu am colaborat cu om expert in acest domeniu.nu toata lumea ne da explicati incepatorilor.eu tin legatura cu dumneavoastra caci poate sunteti un om cu suflet si imi explicati si mie pasi care tebuiesc urmati de la plantare pina la culesul primelor rosii.va multumesc.eu sunt o anonima care va intrebat in legatura cu cenusa.

  12. vasidubreu

    February 5, 2012 at 10:19 am

    Buna Anonim!
    Eu nu ma pot numi un expert in domeniu, dar invatam si noi din experienta si devenim mai buni cu trecerea anilor.
    Pentru rosii, trebuie sa faci mai intai rasadurile si lucrul acesta poti sa il incepi de pe acum, daca nu te-ai apucat deja. Rasadurile le faci in casa sau rasadnita pe pat cald.
    Acum, deocamdata, daca te referi numai la rosii, asta trebuie sa faci. Daca vrei sa pui in solar prima cultura de salata, poti sa o faci de pe acum, pana la plantarea rasadurilor de rosii in solar, te saturi de ridichii si salata sau spanac..
    Pana la plantarea rasadurilor in solar trebuie sa ai griga de ele, sa fie sanatoase, sa aiba lumina, pentru a nu se alungi si le poti stropi cu zeama de urzici, cand acestea vor aparea prin gradina( la mine au crescut si in solar mai devreme)sau le poti uda cu apa in care au fiert ouale(racita). Pamantul din solar il poti stropi macar odata, inainte de a planta rasadurile, cu ceai de parul porcului, impotriva bolilor micotice.
    Deocamdata atat pot sa te sfatuiesc, urmand sa ma intrebi tu alte intrebari care te intereseaza.
    Cand sunt gata rasadurile si este timpul de plantat in solar, imi spui sa iti mai dau cateva sfaturi. Deci, tinem legatura :))
    Succes!

  13. Anonim

    February 24, 2012 at 4:50 pm

    care folie este mai buna pentru solar,
    Si ce distanta se lasa intre randurile de rosii in solar. sunt incepator si vreau sa aflu.

  14. vasidubreu

    February 24, 2012 at 6:32 pm

    Pentru solar, noi avem lateralele cu folie tratata, mai grosuta, stiu cei de la magazinele de specialitate, iar pentru acopris (noi asa il avem, stil casuta)avem placi- onduline de policarbonat. Este rezistent pana acum la greutatea zapezii.
    Rosiile le punem la distanta de 40 cm intre fire si 70 cm intre randuri.
    Bafta multa!

  15. Anonim

    February 27, 2012 at 3:16 pm

    salut vasi …ai inceput insamantarea rosiilor?

  16. vasidubreu

    February 27, 2012 at 6:42 pm

    Salut!
    Am inceput mai demult, acum continui si fac repicari. Tu ai inceput?

  17. Anonim

    March 2, 2012 at 8:12 am

    va salut, sunt incepator ,as vrea sa stiu care sunt cele mai bune rosii cu crestere nedeterminata care merg bine in solar si gradina

  18. vasidubreu

    March 2, 2012 at 10:39 am

    Sincer, niciodata nu am pus in solar rosii dupa crestere determinata sau nedeterminata.
    Noi am pus in solar orice tip de rosii( de doi ani am renuntat la soiuri hibride pentru ca vreau sa ne recoltam seminte proprii si netratate chimic), fara sa analizam daca merg sau nu, ci numai cu dorinta de a avea recolta sanatoasa si fara mana.
    Noi alegem soiurile dupa gust si intrebuintare.
    Succes la plantatat!

  19. Miss

    March 5, 2012 at 11:14 am

    Miss
    salut! eu am cumparat seminte de rosii uriase sa vedem cu se se lauda cei care le vand.Au iesit in pahare de plastic la 2 frunze.cand vor face 4 frunze le rapic cate una in pahar.Sa stiti ca le merg chiar bine in pahare.Eu am pus in primul pahar pamantul si semintele,paharul fiind gaurit si pus in al doilea pahar in care se scurge surplusul de apa fiind ca rezerva.Sa vedem ce recolta va fi acest an.Bafta tuturor!…

  20. vasidubreu

    March 5, 2012 at 6:29 pm

    Miss, eu nu ma dau in vant dupa soiurile astea tunate, sunt mai "primitiva"in aceste cazuri:)))si am renuntat si la legumele hibride. Asta vara am avut rosii inima de bou, mari si de multe ori le incepeam si nu le terminam si se cam stricau pe acolo.Prefer rosiile gustoase, indiferent daca sunt mai mici.
    Este bine cum ai facut cu rasadurile, sa le uzi cu apa in care ai fiert ouale, spanacul,cu zar, neaparat zeama de urzici…chestii deastea. Multumesc de vizita!!!

  21. Lenny

    March 5, 2012 at 7:14 pm

    Ce inseamna "crestere determinata" si "crestere nedeterminata". Tot citesc intr-o carte si acum am gasit aici!

  22. vasidubreu

    March 5, 2012 at 7:33 pm

    Lenny, tomatele cu crestere determinata sunt tomatele care cresc limitat si apoi se opresc si fructifica o perioada scurta de timp.
    Cele cu crestere nedeterminata, cresc, infloresc si fructifica pana cand da frigul :))))

  23. matei

    March 6, 2012 at 1:51 pm

    Buna ziua,

    Ce productie de rosii ati avut? Pe ce suprafata ati pus rosii?

    Multumesc,

    Matei.

  24. matei

    March 6, 2012 at 1:53 pm

    Sau mai corect la ce productie va asteptati?

  25. vasidubreu

    March 6, 2012 at 3:41 pm

    Aaaa, nu am facut niciodata calcul la productie :)))
    Noi suntem gradinari amatori, punem in solar pentru productii sanatoase, nestropite cu chimicale, nu ca sa facem productii record.Cert este ca intr-un solar de 8X4 m am facut rosii pentru o familie cu 4 persoane si pentru mancat si pentru conserve si am avut si ardei in solar.
    Cred ca mai mult de 50 de fire de rosii nu am avut in solar.
    Numai bine!

  26. Lenny

    March 6, 2012 at 5:56 pm

    Nu te supara ca insist, dar semintele au aceasta calitate de crestere determinata sau nederminata?

  27. vasidubreu

    March 6, 2012 at 8:07 pm

    Lenny, asa se pare, nu le putem noi modifica. Sa stii ca eu nu am dat importanta la lucrul acesta, deoarece pun multe soiuri si am rosii pana tarziu.
    Pe mine ma intereseaza, deobicei, sa am soiuri extratimpurii sau timpurii pentru o recolta timpurie si sa fie gustoase.
    Am cumparat acum ceva ani un soi hibrid(intre timp am renuntat la semintele hibride), rezistent la mana, care nu mi-a placut deloc la gust si nu l-am mai cultivat.
    Eu imi doresc sa imi fac propria "banca" de seminte pe care eu le consider ca merita pastrate. Am inceput de anul trecut, iar anul acesta am sa dau foarte putini bani pe seminteturi.
    Si sa stii ca nu ma supar ca insisti :))Eu iti multumesc ca ma vizitezi!

  28. Lenny

    March 7, 2012 at 4:53 pm

    Stii de ce intreb? Am pus mana pe o carte a legumicultorului, editata in '88, de Institutul de Agronomie Bucuresti, care face vorbire de plantarea acestor seminte, in perioade diferite, tinand cont de soiurile timpurii si de toamna! Si, da, ai dreptate! Eu mi-am facut "banca" mea de seminte de anul trecut ( preluate de la mama, care nu se omora cu cumparatul rasadului si a semintelor ) si am zis sa duc "stafeta" mai departe! Acum semintele au germinat si au cam 3 cm. Sper sa vina si caldura, ca pe balconul meu nu prea e loc!

  29. vasidubreu

    March 7, 2012 at 7:53 pm

    Eeee, da, asta ma intereseaza si pe mine, soiuri timpurii si am primit unele de rosii de la o prietena, iar de ardei, cunosc soiul Export, dar nu am gasit la magazinele din orasul meu.
    Am pus intr-un an rasaduri cumparate din acest soi si am avut o productie asa de timpurie, incat nu ma credeau vecinii ca sunt de la mine din gradina, in timp ce ale lor erau inflorite, abia.
    pentru aceste soiuri de legume se merita sa faci rasaduri din februarie.
    Daca rasadul are 3 cm, mai ai de asteptat….Asta este cea mai complicata problema, spatiu, lumina si caldura. Ideala e rasadnita, cine poate sa o faca:)))
    La mine iar a nins :((( Pup!

  30. Anonim

    March 12, 2012 at 8:34 am

    Buna anul acesta am inceput si eu sa imi fac propriul solar de rosii si cate ceva din fiecare sunt intr-o zona nu prea favorabila adica la maramures unde caldura nu este prea mare.deja am plantat cateva paharele cu seminte cumparate nu stiu ce o sa iasa dar ma intereseaza in ce perioada se transplanteaza in pamant pt ca la noi mai e zapada de 60cm pe sol.de cate ori pe sap.trebuie udate daca paharelele nu sunt gaurite.va multumesc

  31. vasidubreu

    March 12, 2012 at 9:20 am

    Buna!
    In primul rand trebuie sa faci gaura la pahare, ori pe laterala, jos, ori in fundul lor, ca astfel radacinile putrezesc.Cu un cui incins, treaba merge repede si macar sa stii pentru data viitoare sa le faci inainte de a pune pamantul. Eu,anul trecut, le-am pus in solar pe 3 aprilie, cand este datata postarea si banuiesc ca si anul acesta tot asa am sa fac, deoarece rasadurile sunt marisoare deja si cred ca trebuie sa le repic zilele astea si vor creste mai bine pana atunci. Daca ai multe seminte intr-un pahar, le poti repica cand vor creste.
    In gradina se pun in mai.
    Eu am mai dat sfaturi despre cultura rosiilor in solar, in comentarii. Fara lacomie si aerisire multa!
    Bafta si spor la treaba!

  32. Anonim

    March 13, 2012 at 12:45 pm

    multumesc pt sfat dar am foarte multe peste o mie deja si inca nu au iesit plantele ca au abia azi o saptamana de cand le-am pus.seminte am pus cate una si in unele pahare cate doua cel mult.nu sunt pt gradina ci pt solar.oricum ms de sfat cristina de la maramures.

  33. vasidubreu

    March 14, 2012 at 6:15 am

    Cristina, incearca si fara ingaurit la pahare, dar poti incerca macar la cateva.Spune-mi ce solar urias ai, daca ai pregatit peste 1000 de fire?

  34. Anonim

    March 14, 2012 at 9:06 pm

    nu sunt toate pentru solar vreau sa vand si rasaduri daca as avea noroc sa iasa bine.incerc o mi8ca afacere cu venit minim doar pt familie.inca nu le-am gaurit dar am avut azi surpriza sa vad cam vreo 50 de pahare cu plantute deja de vreo 2 cm. in cele cu rosii.in celelalte inca nu.
    cristina mm

  35. vasidubreu

    March 15, 2012 at 6:08 am

    Cristina, iti doresc multa bafta in afacerea ta!!!
    Ma bucur foarte mult cand aud ca se incearca mici afaceri si in gradinarit. Acum plantutele ies dar mi-e frica sa nu putrezeasca radacinile daca nu ai drenaj la paharele.Acum vezi tu ce faci, mai cere si alta parere.
    Oricum iti doresc bafta si mai treci pe la mine sa imi spui cum evolueaza toata treaba,
    te roooog!

  36. Anonim

    March 15, 2012 at 1:41 pm

    Buna ziua!
    Sunt novice in ceea ce priveste gradinaritul. De anul trecut m-am mutat la curte si am plantat in gradina rasaduri cumparate (dar in mare parte nu au fost ce mi-au fost prezentate cand le-am cumparat). Anul acesta incerc sa-mi produc ceva rasaduri acasa. Am semanat plantele in ladite, si sunt foarte multe la un loc, altele in tavite alveolare si acolo este mai bine. Nu am solar si le tin pe un hol in casa.
    Intrebarea mea este: daca din plantele din ladite mut din ele in tavite alveolare (cand au 2-4 frunze adevarate) este OK? Vinetele se pot repica (daca ma exprim corect)? Multumesc si
    Felicitari pentru tot ceea ce faceti!!!

  37. Anonim

    March 15, 2012 at 1:45 pm

    iti multumesc pentru incurajare chiar acum ma duc in mica mea sera sa vad ce mai fac oricum cred ca intro zi din astea o sa le gauresc cu sotul meu care se implica foarte mult macar jumatate sa le gaurim si daca o sa pierd macar sa nu le pierd pe toate ca mis foarte dragi cand le vad ca au iesit.cu siguranta o sa te tin la curent so o sa iti povestesc cum decurge treaba poate mai am nevoie de cate in sfat.e prima oara cand fac acest lucru si nu ma prea pricep mai iau si eu notite de la mama care ma invata ce sa fac nu mam mai ocupat cu gadina nici odatadar am speranta ca nu o sa dau gras si totul o sa iasa ca la carte.cristina mm.

  38. vasidubreu

    March 15, 2012 at 8:26 pm

    Anonim,
    Sa stii ca si eu am luat "teapa" de multe ori cu rasadurile cumparate, mai ales cele de ardei iuti ca fiind capia sau invers, fapt pentru care ne-am hatarat sa le facem singuri.
    Da, poti repica orice rasad fie el de legume sau flori, in situatia in care sunt foarte multe fire intr-un vas.
    Pentru rosii sau vinete ar trebui alveole mai mari pentru ca rasadurile cresc mari si viguroase si radacinile trebuie sa aiba loc sa se dezvolte.
    Lasa-le sa faca 4 frunze si apoi poti cu grija sa le muti.
    Eu vreau sa fac un post special pentru repicare, sambata sau duminica. Acolo am sa mai dau amanunte.
    Numai bine si bafta multa!

  39. vasidubreu

    March 15, 2012 at 8:32 pm

    Cristina, din greseli invatam toti:))
    Gradinaritul devine o pasiune si o sa-ti intre in sange.Ma bucur ca ai intrat in marea familie a blogului meu :))Te imbratisez!

  40. Anonim

    March 18, 2012 at 10:10 pm

    vasi te rog sa imi dai un sfat ce sa fac in camera unde am plantat rosiile am un singur geam si toate plantele se indreapta catre geam desi este lumina destul de buna in toata incaperea.nu stiu ce sa fac ca sa stea drepte pt ca se inclina toate au crescut asa de frumos si deja am gaurit mai bine de jumatate din paharele mai am doar cateva de gaurit. cristina mm

  41. vasidubreu

    March 19, 2012 at 6:22 am

    Cristina,rasadurile trebuie sa aiba lumina si de sus si nu este suficient numai un singur geam.Deobicei se fac in sere sau solarii, ca lumina sa vina din toate partile.
    La un singur geam poti pune maxim 20 rasaduri cat pot intra pe un pervaz.
    Deci trebuie sa gasesti o solutie ca sa imiti conditiile din solar sau sa le pui direct acolo, acum cand este cald si frumos afara, daca nu, se vor alungi si este cam naspa:((
    Sa-mi spui daca ai gasit solutia:))

  42. sendy

    March 21, 2012 at 1:28 pm

    draga vasi am si eu o intrebare:
    am pus rasad de rosii in tavi de aluminiu care nu au gaura evident ,dar vreau sa le repic cind sunt in patru frunze ,cred ca nu au nimic daca
    vasul in car sunt puse acum nu are gaura pentru scurgerea surplusului de apa?

  43. Gabi Pitesti

    March 21, 2012 at 4:39 pm

    salut
    ce putem face inpatriva coropijnitelor

  44. vasidubreu

    March 21, 2012 at 7:12 pm

    Sendy,pana le repici, sfatul meu ar fi sa le uzi cu prudenta, sa eviti umezeala statuta. In momentul in care le repici, sa folosesti neaparat paharele gaurite.Numai bine!

  45. vasidubreu

    March 21, 2012 at 8:19 pm

    Gabi, este cam problema cu coropisnitele. Noi nu avem, deoarece am cartite cu zecile, cred, dar o solutie super ar fi gradinaritul in straturi inaltate, straturi captusite la baza cu plasa marunta. Eu experimentez straturi captusite cu tigle sparte. Pana acum, vad ca nu am cartite in vizita acolo, ca in rest este "durere". Daca merge, am sa ma extind..
    Ce mai stiu de capcane cu bere, dar multi zic ca nu merege.
    Altceva bio, nu stiu 🙁 Numai bine!

  46. adrian-petru

    March 24, 2012 at 8:11 am

    Alatăieri am pus primele roşii-răsaduri în solar pentru că aveau cam 0,5 metri şi nu le mai puteam ţine în casă.Problema e că,în zilele precedente am instalat banda de picurare la 45 de cm una de alta şi acum am citit că între rânduri ar trebui să fie 70 de cm.Roşiile le-am pus una câte una (nu două la un loc) la 40 de cm.Or fi prea dese?
    Am pus şi castraveţii-răsaduri că şi aştia crescuseră lungi şi riscam să se rupă şi văd că la castraveţi distanţa pe care am păstrat-o e ok.

  47. vasidubreu

    March 24, 2012 at 8:26 am

    Nu sunt dese, asa le-am pus si eu anul trecut, si le-am copilit si tot cate un fir, pentru ca asa se pot urca bine pe sfoara. Daca sunt cate doua, se incurca si ele si noi :((. La castraveti, daca este momentul sa le faci ciupirea. Am scris un articol despre. Numai bine!

  48. adrian-petru

    March 25, 2012 at 12:38 pm

    Vasi,mulţumesc pentru încurajare şi răspuns !
    Despre ciupitul castraveţilor m-am informat mai din timp din articolul tău şi am reţinut;bineînţeles că aşa voi face !

  49. vasidubreu

    March 26, 2012 at 6:10 am

    OK, numai bine!

  50. Anonim

    March 29, 2012 at 6:05 pm

    vasi vreau sa stiu daca nu e prea tarziu sa pun rasaduri de rosii dupa paste si alt ceva am trei soiuri de rosii marmande,pomodoro si tolin vreau sa stiu daca veuna dun ele necesita ingrijiri speciale si daca ai avut si tu ca sa stiu cum sunt eu acum pun primul an si habar nam :(( numai bine cristina mm

  51. vasidubreu

    March 29, 2012 at 8:13 pm

    Cristina,la ce te referi? Sa pui seminte pentru a face rasaduri sau sa plantezi rasadurile in solar sau gradina??
    Anul acesta am si eu soiul marmande si stiu ca este timpuriu,tolin este un hibrid care creste bine in solar, are fructe mari, cred ca am si pomodoro,,sunt in solar si nu mai stiu prea bine, dar oricum eu le tratez la fel pe toate, cu atentie si dragoste:)))
    Pup!

  52. Anonim

    April 1, 2012 at 7:12 am

    Salut Vasi,

    Spune-mi sti de unde pot sa cumpar niste rasaduri cat de cat ok?? Adica soiuri romanesti, gustoase si zemoase.
    tnks!

  53. vasidubreu

    April 1, 2012 at 8:45 am

    Anonim,
    Sa stii ca nu pot sa-ti dau un sfat, deoarece eu mi le fac singura. Odata, pentru ca-mi place foarte mult,a doua oara, pentru ca stiu pe ce ma bazez, tinand cont ca ale mele nu sunt atinse de chimicale si nu in ultimul rand,eu imi aleg soiurile fara a ma pacalii precupetele umile din piata.
    Deci, cred ca piata este singura sursa, dar sa ceri detalii de soi si conditii….poate soiul Inima de bou sau Aurora..
    Succes si numai bine!

  54. ionut

    April 1, 2012 at 6:55 pm

    Multumesc pentru sfaturi

  55. sendy

    April 4, 2012 at 8:32 am

    vasi cand pot planta afara rosiile si ardeii? ca eu nu am solar ,care este temperatura optima?
    sunt din tulcea.

  56. vasidubreu

    April 4, 2012 at 11:20 am

    Sendy, dupa 22 aprilie,la rosii, cand va trece pericolul de inghet si dupa 29 aprilie la ardei.
    Cred ca si la voi este cam aceeasi clima ca si la noi….
    Pup!

  57. sendy

    April 4, 2012 at 12:02 pm

    msi pup si eu pa

  58. Anonim

    April 12, 2012 at 8:03 pm

    cine a plantat rasaduri di I talia cum se comporta in solar

  59. vasidubreu

    April 13, 2012 at 6:05 pm

    Noi anul acesta avem un soi din Italia, deci acum vom afla.Tot in solar o sa le punem. Numai bine!

  60. Anonim

    April 14, 2012 at 3:41 pm

    Buna seara!
    Am citit mai sus, ca se uda tomatele cu apa in care au fiert ouale.
    Puteti sa-mi dati si mie mai multe amanunte despre acest lucru?
    Multumesc si Paste fericit!

  61. vasidubreu

    April 14, 2012 at 5:36 pm

    Este vorba despre apa in care fierbem ouale pe care le mancam, nimic mai mult, numai ca nu o aruncam la chiuveta, ci o folosim la udat, bineinteles, dupa racire.Contine calciu. Numai bine si Paste fericit!

    • Anonim

      April 22, 2015 at 10:04 am

      ce temperature trebuie sa ai in solar dupa plantare

    • vasidubreu

      April 22, 2015 at 8:09 pm

      Temperatura variaza, ziua ajunge si la 24-25 grade….importanta este aerisirea impotriva condensului.

  62. Anonim

    April 14, 2012 at 7:34 pm

    Multumesc frumos pentru raspuns.
    Sanatate si numai bine.

  63. Anonim

    April 25, 2012 at 10:43 am

    apropo de seminte pastrate din rosiile din solar ptr rasaduri ulterioare; eu am avut niste rosii super capatate anul trecut si am vrut sa le pastrez semintele dar persoana de la care le-am avut mi-a spus ca semintele rosiilor din solar nu sunt bune ptr alte rasaduri asa cum sunt cele de la rosiile de afara.Vasi imi poti spune daca asa este macar ptr anul acesta sa stiu, iti multumesc

  64. vasidubreu

    April 25, 2012 at 1:26 pm

    Anonim,
    Cred ca este vorba despre rosii hibride si de la aceste soiuri nu se recolteaza seminte, deoarece pot produce plante debile. Nu are nicio legatura cu solarul, decat ca au fost cultivate acolo.
    Eu te sfatuiesc sa ramai la soiurile traditionale, gen Inima de bou, Aurora, Rio Grande…care sa nu fie hibride si de la care poti recolta seminte proprii si sa iti faci rasaduri proprii.
    Numai bine!

  65. Anonim

    May 6, 2012 at 7:33 pm

    am si eu o problema daca ma puteti ajuta, am plantat rosii in solar si de vreo doua zile gasesc pete albe pe frunze adica incep unele frunze sa se albeasca si nu stiu de ce? va rog daca stiti datimi un sfat ce sa fac pentru ca sunt frumoase si cresc foarte frumos da nu stiu ce au. multumesc cristina mm.

  66. vasidubreu

    May 6, 2012 at 8:19 pm

    Cristina, cred ca este o ciuperca. Foloseste ceai de parul porcului si stropeste si plantele si solul. Trebuia facut lucrul acesta inainte cu 2 zile de Luna plina. Este perioada cea mai umeda din luna si bolile micotice isi fac de cap. Intareste plantele cu macerat de urzica sa fie mai imune la boli.
    Aici e reteta:
    http://vasi-gioni.blogspot.com/2011/06/cum-se-prepara-ceaiul-de-parul-porcului.html
    Altceva nu stiu….Incearca si aeriseste bine solarul sa nu fie mediu umed.
    Numai bine iti doresc si sa-mi spui daca ai rezolvat ceva.

  67. Anonim

    May 10, 2012 at 8:18 pm

    Buna Vasi iti multumesc de sfatul de mai sus si tin sa iti spun ca rosiile mele sunt f frumoase au facut frunze noi si sau ingrasat foarte tare tulpinile sunt sproape de grosimea degetului mic nu mai sunt frunze afectate parca si-au revenit poate sa nu fi fost boala ci doar cum le-am plantat pana sau acomodat cu solarul. cristina mm.
    Numai bine.

  68. vasidubreu

    May 11, 2012 at 5:45 am

    Cristina, ma bucur din suflet!
    Ai grija de ele si mai intra sa-mi spui despre evolutia lor.(nu uita sa faci copilirea si defolierea lor) Pupici!

    • Anonim

      March 24, 2015 at 2:52 pm

      Salu Vasi. Am o intrebare pentru tine.
      Am pus rosiile in solar duminca 22-03-2015 si astazi le-am gasit cazute(Ofilite sau inghetate) …
      Ce pot face ? Ce am de facut ? Se mai face rosii ?
      P.S: Nu vreau sa pierd ca am pus cam multe rasaduri.. 300 buz .
      Se mai poate face ceva ? Sau trebuie sa cumpar altele ?!?
      Multumesc anticipat !

      Razvan.

    • vasidubreu

      March 24, 2015 at 6:00 pm

      Nu cred ca isi mai revin daca au inghetat….daca numai se acomodeaza cu solul, desi au trecut ore bune de la plantare, ar fi o sansa. Plantele cred ca nici nu au fost obisnuite cu vremea rea, este totusi martie.
      Daca nu isi revin pana maine, trebuie sa cumperi altele 🙁
      Din greseli inveti.
      Numai bine!

  69. Anonim

    May 14, 2012 at 3:48 pm

    Buna Vasi despre copilit stiu dar despre defoliere nu prea ai putea sa imi dai niste detalii multumesc mult.

    Inca ceva in solar am plantat ardei grasi galbeni am avut rasad fecut de mine foarte frumosi dar dupa plantarea in solar ceva imi mananca frunzele dar nu la toti ci doar la cei mai pitici care sunt mai mari de vreo 7cm nu am vazut sa ii fi mancat. Se vad ca si cum ar fi muschat ceva din frunze si nu am nici un fel de insecte in solar am facute geamuri mari de aerisire si toate sunt cu plasa anume de insecte, mam si uitat la fiecare planta in parte daca are ceva dar nimic. chiar nu stiu ce poate sa le manance asa.Daca sti ceva re rog dami un sfat. pup pa cristina mm.

  70. vasidubreu

    May 14, 2012 at 6:17 pm

    Cristina, aici citesti despre defoliere:
    http://vasi-gioni.blogspot.com/2011/06/cum-se-face-defolierea-la-tomate.html
    In legatura cu ardeii, nu stiu ce sa zic, pare sa fie totusi ceva fluturi…dar pe unde? pulverizeaza-le cu o solutie insecticida, de urzica sau usturoi, dar diluate corespunzator, ca sunt mici si fine.
    Aici am o colectie de retete:
    http://vasi-gioni.blogspot.com/2011/01/colectia-mea-de-leacuri-de-gradina.html
    Dar daca nu intra nici o gaza la tine in solar, cum se va face polenizarea? Am o nelamurire….
    Daca vezi ca nu este pericol mare, uda cu macerate si poate trece de la sine.
    Mai vorbim.
    Pup!

  71. Anonim

    May 15, 2012 at 2:42 pm

    Multumesc mult Vasi acuma am venit din livada cu urzicile am sa le toc si sa le pun la macerat dar vreu sa stiu un lucru pot sa le pulverizez cu o pompita de asta cum este la solutia de curatat geamuri?
    Cat despre polenizarea tomatelor o sa bag o familie de albine in solar cateva zile si oricum usa de la solar este deschisa in fiecare zi deci o sa se faca polenizarea.
    Iti multumesc mult de sfaturi si ajutor cristina mm.

  72. Anonim

    May 15, 2012 at 2:44 pm

    A am uitat sa te intreb daca mai trebuiesc diluati cei 9 litri de apa in care sta la macerat urzica.
    Daca da spunemi te rog cu cata apa.Ms.

  73. vasidubreu

    May 16, 2012 at 5:22 am

    Cristina, poti sa pulverizezi dar trebuiae strecurate foarte bine, ca maceratul este tulbure de la urzicile putrede.
    Dilutia se face, in cazul in care ai pus 1kg de urzici la 9 de apa, 1 litru macerat la 9 litri apa.Daca ai de ploaie foloseste-o pe aceea.
    Te pupic!

  74. Anonim

    May 16, 2012 at 11:04 am

    Da asa am facut am pus un kg de urzici in 9 litri de apa. Ok am inteles multumesc mult pa pa.

  75. Anonim

    May 22, 2012 at 1:02 pm

    Buna Vasi am o problema in solar cu furnicile si-au facut autostrazi prin straturi si pe cararile din solar. Vreau sa te intreb daca tratamentul cu feriga despre care ai scris este valabil pentru aceast caz si cum sa folosesc solutia respectiva. multumesc Cristina mm.

  76. adrian-petru

    May 22, 2012 at 7:05 pm

    M-am bucurat mult astăzi să văd primii castraveţi (fructe),câte 4-5 la câte o plantă şi că roşiile marmande au deja mici pătlăgele,având în vedere că au cam stagnat din pricina capriciilor meteo şi că au fost "cotropite" de loboda care ajunsese la peste un metru,salata căpăţână,ceapă şi mărar cu care au cam trebuit să convieţuiască până de curând.De când le-am eliberat se vede schimbarea şi sper să meargă tot aşa.Bucuria a fost prea mare să nu o împărtăşesc.Elanul tău molipsitor a dat roade.În solar la tine cum merge treaba ?

  77. gioni

    May 23, 2012 at 5:18 am

    Adrian-petru,
    La noi in solar, este ca afara, deoarece am capacele de geam lasate si nu m-am mai chinuit sa le pun la loc.Totul stagneaza si suntem cam dezamagiti. Rosii inflorite, castraveti infloriti si se vad ceva fructe…Sunt intarziate pentru ca acum am terminat spanacul, ceapa si salata(mai am ceva capatani).Mararul si patrunjelul sunt superbe!
    Nu mai spun ca afara totul este la fel cum le-am pus, ma refer la rasadurile de vinete si ardei.Restul sa zic ca este bine, pana acum…
    Cred ca pentru la anul trebuie sa mai modific un pic strategia la solar, sa fac geamuri care sa se poata inchida si deschida, ceea ce nu avem acum.
    Ne bucuram ca ti-am dat din elanul nostru si a avut efect!!!!
    Numai bine!

  78. vasidubreu

    May 23, 2012 at 5:24 am

    Cristina,
    este valabil, dar eu nu ma iau niciodata de furnici. Au si ele rolul lor, mai ales ca aduc acidul formic in sol.Probabil si de la vreme au inebunit si ele…..
    Numai bine si pupici!

  79. Anonim

    May 23, 2012 at 8:02 pm

    Pai nu mas lua nici eu de ele pentruca nu ma deranjeaza dar ma tem sa nu afecteze ceva la plante. Daca tu zici ca nu fac nimic rau eu le las in pace. mersi. cristina mm.

  80. vasidubreu

    May 24, 2012 at 5:34 am

    Cristina, nu afecteaza, sa vezi tu.
    Pup!

  81. Anonim

    May 31, 2012 at 1:50 pm

    Buna Vasi, Ma numesc Boris si am urmarit cam toate etapele pe care le-ai enumerat la rasadurile de rosii dar am o problema la care nu stiu ce sa fac…la mine plantele de rosii au ajuns la 1,6m si continua sa creasca iar solarul are 1.9m si nu stiu ce sa le fac, am shery si inima de bou iar tote plantele au deja cate doua perechi de flori.. le las asa sau trebuie facut ceva anume?…merci!

  82. vasidubreu

    June 1, 2012 at 5:56 am

    Boris,
    eu cred ca este ceva inneregula, ori prea mult ingrasamant care contine azot,ori altceva.
    Eu am patit asa cu rosiile cherry, dar iti spun ca trebuie copilite"la sange", pentru ca sunt hibride si fac rod mult, dar sunt si predispuse la boli, in cazul in care nu se aerisec cum trebuie.Bine ca am si renuntat de a le mai cultiva in solar.
    Nu prea stiu ce sa spun, eu as ciupi varful si le-as urmari mai cu atentie. Foloseste macerat de tataneasa pentru potasiu si nu mai folosi urzica, sau azot sub alta forma.
    La inaltimea aia ar trebui sa aiba 5-6 etaje de flori.
    Si poate ca as mai pune alte rasaduri mai mici e alt soi,undeva sa am de rezerva, in cazul in care m-as supara pe ele si le-as scoate. Depinde de situatie…Nu stiu daca te-am ajutat cu ceva, dar urmareste-le cu atentie si vezi ce-ti spune si instinctul 🙂
    Numai bine!

  83. Anonim

    June 1, 2012 at 8:20 am

    Boris,
    Buna Vasi, o sa incerc sa le copilesc varful si vad cum reactioneaza, ingrasamant nu am folosit decat putina cenusa si am udat o data cu apa de urzici o fi si de la rasaduri e prima oara cand fac asta si nu ma pricep la rasaduri, dar am pus de curand si alte rasaduri afara si vad ca se dezvolta diferit.
    Multumesc …O zi buna!

  84. Anonim

    June 1, 2012 at 8:31 am

    Boris,
    Of ce supart sunt mai ales ca eram tare mandru de ele ca au crescut repede da acum am o jungla cu cateva flori:(…..poate la anul o sa ma descurc mai bine.

  85. Gioni

    June 1, 2012 at 10:26 am

    Boris,
    Nu este sfarsitul pamantului!!!
    Sigur la anu'o sa fie mai bine, dar ai timp sa mai schimbi din cele cherry si sa pui din cele din gradina. Oricum in solar o sa o duca mult mai bine si ferite de mana.
    Sa nu "te canti pe ele", muta, schimba, desfasoara-te…e solarul tau, nu te trage nimeni la raspundere :))
    La noi este un "haos", rosii mari, rosii mici, ardei si galbenele, marar si castraveti….un deliciu, dupa o tura de salata, spanac si ridichii….
    Succes!

  86. Anonim

    June 8, 2012 at 6:25 pm

    Buna vasi sunt cristina din mm am revenit sa iti spun ca la mine in solar merg toate foarte bine doar ca din cauza timpului eu nu am reusit sa pun rasadurile asa de repede ca si voi ca sa am facute rosii dar macar ma mandresc ca sunt deja multe care imi ajung pana in talie si au deja doua etaje de flori.
    Am si o intrebare legata de ardei grasi galbeni sunt foarte frumosi dar mie mi se pare ca sunt foarte bogati in frunze vreau sa te intreb daca trebuie sa rup ceva din ele si ce anume sau sa le las asa ca au si flori destul de multe pe o planta am numarat sapte boboci de floare.Asa sunt frumosi si nu exagerat de frunzosi dar totusi am zis sa te intreb ca sa fiu mai sigura multumesc.

  87. vasidubreu

    June 9, 2012 at 11:31 am

    Cristina,poti sa rupi frunzele de la baza, in rest lasa-le. Nu exagera cu macerat de urzica, pentru ca din cauza azotului, plantele pot sa-si dezvolte mai mult partea de frunze, intelegi?
    Asa ai facut?
    Pup!

  88. Anonim

    June 9, 2012 at 4:58 pm

    Buna Vasi nu am exagerat cu macerat de urzica pentru ca de cand le-am plantat,doar de doua ori le-am stropit din cauza ca le manca ceva frunzele si atat deja dupa prima stropire nu au mai avut nimic si nu am mai dat. Daca am vazut ca sunt sanatoase plantele nu am mai dat cu nimic inca chiar am vrut sa te intreb daca si tomatele trebuiesc stropite cu ceva suplimentar doar ca asa sunt foarte viguroase si sanatoase inca nu le afecteaza nimic chiar merg foarte bine. Eu de cand am plantat rosiile nu am dat cu nimic pe ele doar am copilit,prasit si defoliat.este nevoie sa le stropesc cu ceva?
    Multumesc din suflet de ajutor si de sfaturile pe care le dai tuturor. pup! cristina mm.

  89. vasidubreu

    June 9, 2012 at 6:35 pm

    Atunci Cristina, ai rasaduri foarte bune, dar si mana buna :))
    Cu macerate poti da odata pe saptamana, dar fa in parte cu tataneasa.
    Ne mai auzim.Pup!

  90. Anonim

    June 9, 2012 at 8:37 pm

    vasi nici nu stiu cum este tataneasa si nici nu stiu daca asi gasi pe aici pe la noi.Si nu stiu la ce te referi sa fac in parte cu tataneasa.
    Pot sa dau o data pe saptamana cu macerat de urzica si pe rosii? multumesc.

  91. vasidubreu

    June 10, 2012 at 7:36 am

    Cristina, tataneasa o gasesti si pe blogul meu aici:
    http://vasi-gioni.blogspot.ro/2010/11/tataneasa-din-farmacia-gradinii.html
    Parte in parte inseamna ca pui la macerat frunze de tataneasa, ori jumate-jumate cu urzica, ori daca gasesti, trei sferturi tataneasa si un sfert urzica. Le pui pe toate in vasul cu apa, dar respecti 1kg plante si 9 apa.
    OK?
    Pe rosii da o data la 2 saptamani cu urzica, e mai bine asa, sa nu facem exces de azot.
    Pup!

  92. Anonim

    June 10, 2012 at 4:30 pm

    Buna. Am si eu o întrebare: care este motivul pentru care, roşiile din solar, nu au legat la primul rod decât una-două pe ici, pe colo? Vă mulţumesc.

  93. vasidubreu

    June 11, 2012 at 9:57 am

    Anonim,
    Buna, am recuperat comentariul din spam…
    Probabil ca polenizarea nu s-a facut cum trebuie. In solar, nu bate vantul, iar albinele nu roiesc ca si in gradina.
    Daca vrei, poti citi postul cu polenizarea manuala, aici:
    http://vasi-gioni.blogspot.ro/2012/06/cum-se-face-polenizarea-manuala-la.html
    Numai bine!!!

  94. Anonim

    June 12, 2012 at 8:05 pm

    Buna Vasi am gasit pana la urma tataneasa cu ajutorul izvorului de munte pe langa care stau.
    Vreau sa iti zic ca am pus la macerat un kg dar fara urzica cred ca nu are nimic nu?
    Inca ceva ce vreu sa te intreb astazi am ciupit castravetii si vreu sa stiu tu cum ii legi pe sfoara? Si ceilalti lastari care ies dupa cupire trebuie legati sau nu.multumesc cristina mm.

  95. vasidubreu

    June 13, 2012 at 5:35 am

    Cristina, nu are nimic, asa am pus si eu separat si amestec in stropitoare.
    Castravetii din solar ii am pe o pergola de lemn si sfoara si se prind singuri, iar cei de afara ii las mai salbatic asa pe pamant cu cateva ramuri uscate pe sub ele si nu ii mai verific de lastari laterali.In solar nu am decat trei fire, deci nu prea am la ce sa port de grija.
    La rosii sunt atenta cu copiletii, ca incep sa se mareasca rau si trebuie tinuti in frau..(cele in solar ma refer)
    In general, copiletii de la castraveti, in solar, se rup, deci nu se leaga..
    Pup!

  96. Anonim

    June 13, 2012 at 2:48 pm

    Vasi pot sa stropesc ceapa din gradina cu macerat de tataneasa sau de urzici ca au inceput sa se ingalbeneasca cozile de la atatea ploi poate sa fie si ceva mana sau ceva ca mi se pare prea devreme sa se usuce. Sau daca sti altceva mai bun. ms.pup cristina mm.

  97. vasidubreu

    June 14, 2012 at 5:02 am

    Cristina, poti stropi, si eu pun la ceapa si este superba. Mai am doua straturi unde nu prea ajung cu stropitoare cu macerate si se cunoaste diferenta.
    Si sapa-le usor sa se aeriseasca radacinile.
    Pupici!

  98. Anonim

    June 14, 2012 at 10:08 am

    ok Vasi mersi de sapat le-am sapat acum astept sa se faca maceratu si sa le stropesc sper sa isi revina sa nu fie prea tarziu.pup.

  99. Anonim

    June 20, 2012 at 4:11 pm

    Vasi te rog sa ma ajuti cat mai repede nu stiu ce se intampla cu rosiile ca se rasucesc frunzele. Pna acum stateau frumos rasfirate si frunzele late acum se rasucesc si parca se ridica in sus. nu stiu de la ce sa fie poti sa imi dai vreun sfat te rog? cristina mm.

  100. vasidubreu

    June 20, 2012 at 5:13 pm

    Cristina, ori este carenta de potasiu si calciu, ori este vreun virus, ori musculita alba de sera.
    Verifica pe sub frunze…
    Coaja de banana si coaja de ou, faci un coctail in blander cu apa si uzi la radacina, sau tataneasa sau cenusa pudrata pe fruze( nu toate odata!)….nu stiu ce sa-ti mai zic. Daca e musculita alba de sera , o stii?
    Aia e naspa!!!!
    Verifica si mai spui..
    Pup!

  101. Anonim

    June 20, 2012 at 9:07 pm

    Vasi nu au nimic pe frunze ca asta a fost primul lucru care l-am facut inainte sa iti scriu am verificat frunzele sa vad daca au ceva si nu am vazut nimic. Am deja tataneasa la macerat dar nu au trecut doua sap asa cum ai spus, Duminica ar fi 2 sap. Pot sa dau cu ea mai repede chiar daca nu sunt 2 saptamani. Daca nu pot atunci o sa fac cu cenusa ca o am mai la indemana. cris mm. Iti multumesc ca ma ajuti chiar nu stiam ce sa fac si sunt asa de frumoase sunt pline de flori si gogonele doamne ajuta sa nu le pierd.

  102. vasidubreu

    June 21, 2012 at 2:53 pm

    Cristina, foloseste-o, merge si asa, ca este cald si fermenteaza repede.Vezi ca trebuie sa o diluezi si uzi cu ea, nu stropesti frunzele.
    Ma tii la curent!!!!
    Pup!

  103. marian

    July 5, 2012 at 7:05 pm

    as dori sa fac un solar, cam cat mar costa 10ar chiar as fi tentat de o afacere proprie. multumesc

  104. gioni

    July 6, 2012 at 5:19 am

    Marian, nu pot sa-ti spun despre costuri, pentru ca al nostru este mic, 8m x 4m, este facut din barne de brad si noi am pus acoperis de ondulina de fibra. Cred ca am dat in jur de 10 milioane, nu pot sa-ti spun exact. Vezi ca mai sunt site-uri care scriu exact pretul de constructie.
    Numai bine!

  105. mark

    July 15, 2012 at 5:56 pm

    va doresc bafta la toti.

  106. vasidubreu

    July 15, 2012 at 6:06 pm

    Multumim frumos!!!

  107. Anonim

    February 24, 2013 at 7:04 pm

    buna! Pentru coropisnite am citit urmatoarea "capcana": se ia un borcan de stila mai maricel si se ingroapa in pamant pana la gura borcanului.Se toarna putin abere in borcan.Coropisnitele atrase de bere cad in borcan neputandu-se catara apoi ,afara din borcan.

  108. vasidubreu

    February 25, 2013 at 12:15 pm

    Anonim,
    multumim pentru "capcana"!!!Este bine de retinut!
    Numai bine!

  109. cata catalin

    March 26, 2013 at 9:50 pm

    Salutare! Stau la bloc si vreau gradina mea in balcon! :)) Am plantat rosii Gartenperle pe care mai apoi le-am transferat in ghivece. Au cam o palma si jumatate inaltime. Deocamdata le merge foarte bine. Pamantul l-am cumparat de la Obi gata preparat(pamant pt rasaduri si inmultire). A mai plantat cineva acest soi de rosii? Ceva special si de stiut in privinta lor? Multumesc!

  110. vasidubreu

    March 27, 2013 at 6:32 am

    cata catalin,
    Nu am cultivat acest soi, si, chiar daca zic ca sunt de ghiveci, probabil ca are aceleasi cerinte ca orice tomata, potasiu mai mult decat azot, asta insemnand un pic de cenusa si ceva macerat de urzica, pentru gust bun si restul dragoste mare fata de plante, pentru ca numai atunci stai si le observi dorintele.
    Numai bine!

  111. Anonim

    March 29, 2013 at 2:00 pm

    buna ziua as dori sa stiu daca vinetele se fac in solar sau nu?

  112. vasidubreu

    March 29, 2013 at 4:43 pm

    Anonim,
    vinetele se fac, cum sa nu, dar ele nu sunt asa fitzose la mana ca si tomatele, de aceea eu nu ocup solarul cu ele, pentru ca se dezvolta bine si in gradina.
    Numai bine!

  113. Anonim

    April 5, 2013 at 2:56 pm

    sal sunt revin din ct am si eu o antrebare am avut in sera rosii hibrid in sera am fost multumit ca' productie da ca' gust asa si asa
    vreau sa te antreb semintele de la rosiile hibrid ,am inteles ca nu da productie suta la suta am avut rasadurii cumparate seminte olandeze am rasadit sunt curios daca da prod !ms

  114. Anonim

    April 5, 2013 at 3:00 pm

    apropo nu stiam de ciupire la castraveti a iceput sa iasa o sa incerc si eu sa ciupesc castravetii ms salutarii

  115. vasidubreu

    April 5, 2013 at 4:26 pm

    Anonim, nu se recolteaza seminte de la soiuri hibride pentru ca dau plante debile.
    Daca faci rasaduri din seminte hibride este altceva.
    Sper sa ai productie buna, daca asta este dorinta ta, noi punem baza mai mult pe gust.
    Incearca si ciupirea castravetilor, sper ca fii multumit!
    Numai bine!

  116. Anonim

    April 23, 2013 at 3:08 pm

    buna cum adica ciupirea castravetilor ce trebuie sa le faci

  117. Anonim

    April 23, 2013 at 3:10 pm

    si ce temperatura trebuie sa ai an solar cu rosi plantate acum

  118. vasidubreu

    April 24, 2013 at 5:02 am

    Anonim, temperatura este mare acum in solar si noi, personal, tinem deschisa usa si un gemulet in spatele lui, pe timpul zilei. Ea variaza de la o ora la alta….Noaptea inchidem usa solarului.
    Numai bine!

  119. Anonim

    April 24, 2013 at 4:02 pm

    Salutare.am plantat si eu rosii in solar si t intreb kre este temp optima pt ele in solar?am ferestre pt aerisire,dar ma gandesc k sunt mici.azi era la nivelul solului peste 45grade.multumesc…George

  120. vasidubreu

    April 25, 2013 at 5:32 am

    George,
    da drumul la geamuri pentru ca le sufoci si gata boala!!!!!!
    Tine-le deschise pe zi si inchide-le seara. Nu conteaza ca sunt mici, noi le-am plantat si afara. Orice rasad se dezvolta bine la temperaturi de 18-24 gradeC.
    Numai bine!

    • Anonim

      April 25, 2013 at 6:04 am

      Ms mult.

  121. Anonim

    April 30, 2013 at 4:04 am

    Buna! Ce as mai putea planta printre rasadurile de rosii, castraveti, ardei si vinete? Ma gandesc sa utilizez suprafata din solar la maxim.

  122. vasidubreu

    April 30, 2013 at 5:35 am

    Anonim,
    Printre rasadurile de rosii nu cred ca poate merge ceva, pentru ca noi si asa plantam craite si busuioc printre ele si oricum ne plimbam mult pentru copilire si defoliere.
    Intre 2 randuri de castraveti pe care am sa ii pun pe spalier, pusi acum seminte in pamant, am plantat rasaduri de fasole oloaga.
    Aaaaa, in solar! Nu te sfatuiesc sa umplii solarul la maxim, pentru ca nu se face aerisirea cum trebuie si se imbolnavesc 🙁 Eu ma gandeam ca le pui in gradi.
    Noi punem numai rosii pentru ca acestea sunt sensibile la mana, restul merg in gradina. Atentie ca rosiile umbresc ardeii si nu vor rodi cum trebuie, de aceea ai grija cum le stabilesti pozitia in functie de soare.
    Numai bine!

  123. Anonim

    April 30, 2013 at 8:24 am

    Buna din nou! Ma inspirasem din fotografiile de mai sus, cu privire la a folosi solarul la maxim si ma gandeam sa pun si eu (chiar daca o fi tarziu) salata, ridiche, spanac… Saptamana trecuta am acoperit un solar de 7m x 10m si am pus rasaduri: 1 rand de castraveti (ce sunt in floare), 2 randuri vinete, unul cu ardei si 8 randuri de rosii. Ma gandeam ca "pana fac ochi" salata sau ridichea, castravetii se recolteaza deja… In acelasi mod ma gandeam si in legatura cu vinetele. Am pus randurile la distanta de 80 cm si arata destul de golas solarelul meu, de asta insist in a cere sfaturi despre ce as putea planta ca sa am catusi de cat productie… Ps. De unde as putea cumpara seminte f bune de busuioc si craite? (DAR CARE SA FIE GARANTATE 🙁 pt ca am deja plicuri din diferite supermarket-uri de care nu sunt multumita si ma rog sa tot rasadeasca de 1 luna)… Multumesc de promptitudinea raspunsului si felicitari pentru minunata idee de a impartasi tuturor din tainele gradinaritului! Alina din Iasi 🙂

  124. Anonim

    April 30, 2013 at 8:29 am

    si mai am cateva nelamuriri… Se mai pot ciupi castravetii, chiar daca unora le-a dat floarea iar unii au deja si castraveciori micuti? 😀 tot Alina din Iasi

  125. vasidubreu

    April 30, 2013 at 10:38 am

    Alina ( ma bucur ca stiu cu cine vorbesc)
    Ce te sfatuiesc eu ar fi urmatoarele :
    1.nu mai pune in solar acum salata, ridichii sau castraveti si spanac, pentru ca acum se fac si afara grozav. Daca ai pierdut startul din iarna, nu-i nimic, stii pentru anul viitor :))
    2. distanta intre randuri este mareee si nu stiu ce sa te sfatuiesc sa pui ca sa nu te incurci intre ele, dar nu salata :((
    Mai bine nu mai pui nimic, si iti spun ca, daca ti se pare acum golas acum, peste o luna ti se va parea padure.
    3.Seminte de busuioc si craita am si eu:)) si am sa iti trimit daca imi lasi adresa la mailul: vasi_gioni@yahoo.com
    4.Castravetii lasa-i asa, ca acum nu cred ca se mai poate si mai pune si in gradi alta seminte..
    Nu stiu daca am raspuns la toate dar am incercat :)))
    Pupicei!

  126. cata catalin

    May 4, 2013 at 11:59 am

    Salut! Am o mica problema. V-am spus acum ceva timp ca am plantat un soi de rosii pe nume Grtenperle in ghiveci.Toate bune si frumoase. Au dat niste flori galbene superbe care mi-au umplut inima de bucurie dar au inceput sa se usuce! Fac in continuare flori dar acestea se usuca atunci cand incep sa se deschida! Un sfat va rog! Multumesc!

  127. vasidubreu

    May 4, 2013 at 3:25 pm

    Catalin,
    Florile cad din doua motive ( in mare..)ori au lipsa de calciu si trebuie sa le pui coji de ou pisate la greu, ori din cauza temperaturilor prea mari, mai ales daca le tii pe balcon si este inchis.
    Poti uda cu apa in care ai fiert ouale sau sa ingropi usor pulbere de coji de ou sa ajunga rapid la radacina ( daca excluzi temperaturile ridicate).
    Daca o fi alt motiv, nu il stiu 🙁
    Numai bine!

  128. Anonim

    May 8, 2013 at 4:57 pm

    Aveti sistem picatura? La ce distanta ati pus randurile de rosii?
    Cenusa pe care ati folosit-o de la ce provine? Multumesc, Alina 🙂

  129. Anonim

    May 8, 2013 at 7:45 pm

    Vasi, ai avut dreptate! Solarul meu incepe sa se umple. Deocamdata am legat ce era de legat, dar am cateva plantute carora le sunt mancate frunzele… Stii cumva motivul? Si, inca ceva… Pentru rosii, la ce distanta sa plantez busuiocul si craitele? Multumesc! Alina din Iasi 🙂

  130. vasidubreu

    May 9, 2013 at 5:13 am

    Alina, nu am, din pacate!!!
    Randurile sunt puse la peste 60 cm distanta unele de altele sa am loc sa trec si intre fire 40cm. Eu masor 2 palme de-ale mele :))
    Cenusa este din soba, unde ardem numai lemne, in niciun caz carbuni 🙁
    Ea are potasiu care este responsabil cu gustul delicios al rosiei, dar trebuie pus cu moderatie :))
    Pupici!

  131. vasidubreu

    May 9, 2013 at 5:20 am

    Alina din Iasi,
    In primul rand, ai primit semintele???
    La tomate sunt mancate frunzele? Vezi ca poate au niste omizi verzi care se ascund pe spatele frunzelor, studiaza-le bine!
    Nu cauta sa tii mortis o distanta anume la aromatice, planteaza-le unde ai loc, intre fire, unde iti vine bine, nu este o regula, poate sa zic la 3 fire de rosii o craita, dar iesi din tipare, distreaza-te!!!
    Pupici!

  132. Anonim

    May 12, 2013 at 9:41 am

    ce inseamna cirmitul rosiilor?

  133. vasidubreu

    May 12, 2013 at 9:49 am

    Carnit rosiilor inseamna ruperea varfului rosiei, spre toamna, cu gandul de a se coace si ultimele fructe.

  134. Anonim

    May 14, 2013 at 2:04 pm

    Multumesc, le-am primit! De-abia astept sa imi iasa rasadul. Referitor la frunzele uscate ale rosiilor din solar, am analizat cu atentie, insa nu am gasit niciun viermisor si nici gandecei din aia negri. Mai revin cu detalii. Alina din Iasi

  135. vasidubreu

    May 15, 2013 at 6:29 am

    Alina, rupe tot ce este uscat la rosii, fara mila!
    In solar nu ai voie sa ai frunze uscate sau negre sau ciudate, in general. Dar mai revii sa imi spui.
    Pup!

  136. Anonim

    May 20, 2013 at 1:22 pm

    Da. Le-am rupt si nu mai au frunze uscate, cam de 5 zile… Sunt multumita de rosii, insa a aparut alta problema. Niste furnici flamande imi distrug florile vinetelor. Nu stiu cu ce sa dau. Am incercat cu sare… insa niciun efect. Dupa cateva ore sunt prezente din nou, la devorat. Asa ca… HELP! Alina din Iasi 🙂

  137. vasidubreu

    May 21, 2013 at 5:43 am

    Alina, nu furnicile papa, ci alti puricei care secreta o substanta, care hraneste furnicile, pricepi?
    Din toate solutiile pe care eu le am in colectia de leacuri de gradina, tu nu ai gasit decat sarea??
    http://vasi-gioni.blogspot.ro/2011/01/colectia-mea-de-leacuri-de-gradina.html
    Citeste postarea, alege o solutie si mai vorbim :)))) Da?
    Pupicei!

  138. Anonim

    May 21, 2013 at 8:01 am

    Scuze! Nu am avut cand sa citesc (sunt intre solar, bebelus si toate gospodariile casei), deci scuza-ma ca nu am citit sfaturile de pe blog 🙁 Ok. Bine ca mi-ai trimis link-ul ca indata ma apuc de citit. multumescx100 ori. :)Pupici! Alina din Iasi

  139. vasidubreu

    May 22, 2013 at 6:04 am

    Alina, nu te scuza fetita, stiu ca timpul trebuie impartit bine cand ai atea giji pe cap, mai ales un bebe mic :))
    Pupici tie si la bebe!!!

  140. Anonim

    May 27, 2013 at 8:20 pm

    Draga Vasi, am probat reteta cu usturoi pentru vinetele din solar, insa tot am problema frunicilor. TREBUIE SA SCAP DE ELE cumva. Am cateva musuroaie bune… Acum, s-au mutat si la ardei, ca sa nu mai zic ca mai am si alti invitati – urechelnite pe castraveti :((. In afara de coaja de lamaie mai este vreun miraculos leac pt furnicutele obraznice? (ps. feriga nu am 🙁 ) Alina din Iasi

  141. vasidubreu

    May 28, 2013 at 6:14 am

    Alina, dar cand sapi in solar nu se disperseaza musuroiul?
    Spray-ul de usturoi l-ai folosit numai odata? Ai verificat bine sa nu ai afide sau pureci care sa intretina furnicile si urechelnitele?
    Vezi ca si urechelnitele fac si bine si rau, dar nu ar trebui sa fie in solar daca este bine aerisit si nu este umezeala statuta.
    Fa un management dur al solarului si vezi in ce stare este de temperatura si umezeala! Urechelnitele ies noaptea sa pape, daca sunt cumsecade papa afide, limacsi si alti daunatori, daca sunt perverse si in numai mare pot papa frunze, chiar si flori :((
    Dupa ce faci managementul imi spui concluziile :)) Bine?
    Pup!

  142. Anonim

    May 28, 2013 at 11:40 am

    wow… la asta nu m-am gandit. Se pare ca l-am tratat cu superficialitate, intrucat solarul meu se aeriseste pe o singura laterala… Merg in week-end la tara si fac revolutia managementului dur:(( ps. Cate lighioane sunt pe pamant… nu am crezut ca e atat de complicat gradinaritul. Multumesc inca o data! Pupici – Alina din Iasi

  143. vasidubreu

    May 29, 2013 at 5:40 am

    Alina, astept vesti! O laterala este putin, sa vezi ce temperaturi ai la pranz…
    Pup!

  144. Anonim

    May 31, 2013 at 7:56 pm

    Da. Am aflat de unde sunt minunatele furnici de pe vinete… am luat rasad de la Tecuci – Matca, loc unde s-a lansat un nou microb – numit de localnici TRIPS. Cica nu le scot din boala cu una cu doua, iar "minunatul" microb se dezvolta cu rapiditate. Odata ce l-ai luat, cu greu reusesti sa scapi de el. Nici cei de la Matca – agricultori din tata-n fiu – nu reusesc sa il starpeasca. Am ridicat si laterala cealalta a solarului, sper sa fie mai ok. te tin la curent 🙂
    Alina din Iasi

  145. vasidubreu

    June 3, 2013 at 4:53 am

    Alina, m-ai speriat!
    Am citit despre si nu am gasit nici o solutie garantata. Aveti mare grija!!! Ma mai tii la curent:))
    Pup!

  146. Anonim

    June 7, 2013 at 12:50 am

    Pe la mine la tara ploua in continuu si din incantarea ce o simteam la inceput ca exista apa din abundenta, am ajuns sa fiu ingrijorata ca nu cumva sa imi inece plantutele. Peste vinete am dat in cele din urma cu un insecticid pentru ca furnicile o luasera razna… De teama sa nu le distruga pe toate, am cedat 🙁 Acum sunt mai bine si trag nadejde ca asa vor ramane. Au ramas nestropite restul plantelor, la care sper sa nu ajunga boala. Tin legatura telefonic cu o familie din Matca si mi-au zis daca tot vreau BIO sa pun cat mai mult busuioc in solar printre vinete, ardei, rosii si cand le-am spus de tataneasa si alte leacuri (ceea ce stiu de la tine), m-au incurajat si ti-au transmis aprecierile lor (intrucat le-am povestit de blogul tau minunat cu sfaturi prompte si de efect). Printre altele am reusit sa imi fac un cont pe facebook "rosiidegradina" unde am postat fotografii de la mine din gradina. Astept critici. Pupici – Alina din Iasi

  147. vasidubreu

    June 7, 2013 at 5:25 am

    Alina esti o draguta, cu o familie foarte frumoasa!!!
    Gradina ta arata foarte bine si castravetii si ardeii si rosiile :))
    Ma bucur ca va sunt un mic mentor si ma mandresc cu voi ca si ucenici :))
    Daca imi trimiti cateva poze cu ce vrei tu din gradina, iti fac o postare la sectiunea " din gradinile cititorilor" si mi-ar face o mare placere :))
    Curaj la bolile din solar si tine in continuare ochii mari deschisi pe ele!
    Pupici multi!

  148. Anonim

    June 8, 2013 at 4:54 pm

    :)) Esti simpatica. Intr-adevar am o familie frumoasa…(insa nu stiu la care te referi – familie de legume sau familie de oameni =)) ) SIGUR CA MI-AI FACE O DEOSEBITA ONOARE sa postezi fotografii de la mine din gradina. Saptamana asta merg iarasi la tara si voi face si pe-a fotograful, nu numai pe-a gradinarul. Acum a aparut o alta situatie… Avand in vedere ca bebe mic are 10 luni, acusica, te rog poate ma ajuti cu vreo reteta mai "bio" de pastrat castravetii – sunt la faza in care castravetii se coc galopant. Insa as avea nevoie si de alte retete de conservare a celorlalte legume din gradina. Daca m-ar putea ajuta careva… ar fi super. 🙂 Pupici 🙂 Alina din Iasi

  149. vasidubreu

    June 10, 2013 at 5:26 am

    Alina, de familia ta de oameni ziceam :))
    Vad ca ai reusit sa gasesti reteta de castraveti murati, sunt o nebunie!!!
    Mai spre toamna, daca ai sunduc sau schinduf, cum se mai spune, mai am o reteta bestiala, pe care ti-o recomand, dar mai este pana atunci. Astept cu drag pozele si mai vorbim!
    Pupici!

    • adrian-petru

      June 22, 2014 at 6:24 pm

      Scuze că intru în discuția voastră de anul trecut,dar citind despre schinduf (de care eu nu mai scap), m-am gândit că aș vrea aș vrea și eu un link cu rețeta respectivă (dacă există).
      Mulțumesc și succes în continuare.E frumos ce faceți voi.Și n-am uitat că pe voi vă am ca mentori și pot să vă spun că anul trecut,după 2 ani de insusccese,solarul meu s-a transformat în cornul abundenței.

    • vasidubreu

      June 22, 2014 at 7:15 pm

      http://vasi-gioni.blogspot.ro/2012/08/castraveti-pentru-iarna-reteta-proprie.html
      Atentie, schinduful este uscat.
      Multumim pentru apreciere, ne bucuram atunci cand suntem de folos!

  150. Anonim

    June 28, 2013 at 10:57 am

    Vasi, am pus cateva poze din solar, dar si de afara cu plantutele mele. Daca ai timp, arunca o privire (rosiidegradina) si daca mai ramane valabila oferta cu pozele, sa imi zici cum iti pot trimite. Ma gandesc sa fac solar pe iarna. Daca as vrea sa am rosii si castraveti in luna februarie 2014, in ce luna ar trebui sa pun semintele in pamant? Multumesc! Pupici! Alina din Iasi

  151. Anonim

    June 28, 2013 at 11:04 am

    si inca ceva… Baiatul de la tara, care ma ajuta cu solarul, a zis ca trebuie sa mai tund din frunzele rosiilor. Adevarat graieste? Pupici … tot Alina:D

  152. vasidubreu

    June 29, 2013 at 7:10 pm

    Alina,
    ramane valabila, NORMAL!
    Rosiile trebuie mereu defoliate, in primul rand pana la primul etaj de fructe, apoi in continuare, pe masura ce culegi…
    La vinete rupe frunzele alea bolnave si apoi mai da-le cu macerat.
    Pentru productie de iarna iti trebuie sera, nu solar si cred ca prin septembrie ar trebui, nu stiu foarte bine, dar ne interesam.
    Multumesc pentru like pe FB, dar eu nu prea comunic acolo, tot pe blog :))
    Astept pozele si mai vorbim.
    Pupici!

  153. Anonim

    July 2, 2013 at 5:04 am

    Vasi, am o mare urgenta. Am pus pe facebook "rosiidegradina"(ca mai e pana imi fac blog) cateva poze cu rosiile mele "bolnave" cred eu, au frunza facuta ULUC si le tot ud si le tot ud… Zi-mi te rog un sfat de maxima urgenta. Maine dimineata plec iar la tara, ca ma doare sufletul. BIG HELP! ps. cum trimit pozicile? Le iei de pe fb sau ti le transfer pachet pe mail? Alina din Iasi

    • vasidubreu

      July 2, 2013 at 5:49 pm

      Alina,rupe frunzele si fa un ceai de parul porcului si stropeste.
      Nu pot verifica alte surse,sunt in spital langa tata.
      Pup!

  154. Anonim

    July 3, 2013 at 12:12 am

    Multumesc!

  155. ninel constantin

    March 6, 2014 at 6:34 pm

    va salut; vreau si eu niste sfaturi am 300 mp si vreu sa fac solari si nustiu cei mai rentabil capsuni sau rosii capsunile vreu sa le pun pe folie. si irgarea prin picatura, fantana o am ce profit as avea si daca este rentabil va multumesc

    • vasidubreu

      March 6, 2014 at 7:09 pm

      Clar noi nu putem sa va ajutam, pentru ca nu facem culturi intensive sa putem da un sfat, poate alt cititor.
      Succes!

  156. alla dromasko

    April 22, 2014 at 6:13 am

    Am citit pe undeva intr-un comentariu despre maceratul din crengute de salcie, am pus crengutele tocate la macerat, dar am uitat cate zile trebuie sa stea. Si nu mai stiu pe unde era comentariul respectiv. Ma ajuta cineva,va rog?

  157. vasidubreu

    April 22, 2014 at 6:35 am

    Alla,
    " Eu pentru inradacinat am facut apa de salcie; ramurele moi de salcie, fara frunze, tocate marunt, acoperite cu apa si puse intr-un vas pana a doua zi. Am facut intr-un paharel cu ramurele de salca pletoasa si a iesit ceva mai cleios, cu salca normala a iesit mai subtire. De prins, mi s-au prins plantele (muscate si trandafiri) dar nu stiu daca neaparat de la apa asta. Am lasat lastarii vreo cateva ore in apa de salcie inainte de plantare, pa, Mari"
    Aici cred ca ai citit :))) Nu?

  158. ovi d

    May 1, 2014 at 9:41 am

    de cite ori se uda rosiile cu zeama de urzici?

    • vasidubreu

      May 1, 2014 at 7:26 pm

      Daca poti, din 2 in 2 saptamani, dar este bine sa folosesti si tataneasa.

    • ovi d

      May 2, 2014 at 5:17 pm

      eu pot si mai des dar numai sa nu dauneze,asta este ingrijorarea mea ,si daca pun si tataneasa cum o pun cu tot cu radacini si in combinatie cu urzica sau singura?

    • vasidubreu

      May 3, 2014 at 3:47 pm

      Tataneasa se pune in macerat cand rosiile incep sa fructifice si pui numai frunzele tocate, iar proportia este cam jumate-jumate. Nu face totusi exces!

    • adrian-petru

      June 22, 2014 at 6:34 pm

      ovi d

      Eu ud roșiile o dată pe săptămână cu macerat de găinaț de găină.Miroase neplăcut,e adevărat dar dă rezultate deosebite și nu am avut probleme cu bolile.Găinile mele mănâncă foarte multă verdeață ,lăptucă,salată,păpădie,rostopască,pe lângă cucuruz.

  159. Anonim

    June 9, 2014 at 7:41 am

    sal am si eu o antrebare ,am rosii an sera si au aparut niste musculite cu ce sa le stropesc multumesc

    • vasidubreu

      June 9, 2014 at 6:40 pm

      Un ceai concentrat de pelin cateva zile la rand.

  160. Anonim

    July 23, 2014 at 1:59 pm

    Buna ziua am si eu intrebare intentionez sa construiesc doua solare mari dar din lipsa de cunostinta am amanat proiectul deuarece ma gandesc ca asa cantitate unde as putea vinde??multumesc

  161. vasidubreu

    July 24, 2014 at 6:35 am

    Buna ziua!
    Pai noi nu va putem ajuta in privinta asta. Daca stati pe landa un oras, mergeti la piata sau faceti contract cu vreun magazin….

  162. Anonim

    March 1, 2015 at 4:38 pm

    Buna ziua! Am inteles de la cineva ca soiul de rosii inima de bou nu merge in solar, omul spune ca a pus intr-un an si desi plantele s-au dezvoltat nu au fructificat. ma puteti sfatui ce sa fac pentru ca eu deja mi-am pus in rasadnita soiul acesta pentru ca l-am mai plantat in camp si am fost foarte multumit de gust. Va multumesc!

    • vasidubreu

      March 2, 2015 at 6:18 am

      Si eu stiu ca nu merg, desi am mai vazut pe net.Pe plic scrie ca soiul este pe cultura in gradina. Daca ati pus in rasadnita, le opriti pentru gradina, desi cred ca se vor mari pana atunci, poate repicate si tinute in solar pana cand va veni caldura.. Cateva fire puteti pune ca sa va convingeti singur, pentru ca experienta personala este sfanta.
      Numai bine!

  163. Anonim

    March 2, 2015 at 6:03 pm

    Multumesc! O sa pun 3-4 sa vad ce iese. Numai bine!

  164. Alexandru Popescu

    April 6, 2015 at 6:38 pm

    Buna seara, am plantat si eu rasadurile in solar acum o saptamana, iar dupa 2 zile am vazut ca a inceput sa li se albeasca frunzele, stie cineva ceva ? A mai patit cineva asta? Astept raspuns, va rog mult! O seara frumoasa.

    • vasidubreu

      April 6, 2015 at 9:17 pm

      Eu cred ca din cauza frigului, daca solarul nu este incalzit 🙁

    • Anonim

      May 7, 2015 at 6:18 am

      1- Ai calit rasadurile inainte de plantarea in solar ? ( calirea rasadurilor : scoaterea rasadurilor in aer liber zilnic pentru cateva ore, cu 2 saptamani inainte de transplantare ).
      2- Da fuga la o farmacie veterinara. Cumpara sulfat de magneziu ( epsom salt- sare amara ) , e cam 9 ron 1/2 kg. Dizolva 1 lingura in 4 L apa de ploaie sau de la robinet dar lasata 1 zi descoperita ca sa se evapore clorul. Uda seara cu 250 ml fiecare planta o data la 4-5 zile.
      3- Ai facut aceeasi greseala la plantare ca si cel care a postat fotografiile : ma refer la faptul ca nu a desfacut radacinile de la baza plantei !!! Se vede in foto greseala.

    • vasidubreu

      May 7, 2015 at 5:53 pm

      Multumesc de sfaturi, dar postarea este din 2011, si da, intotdeauna calesc rasadurile.
      Nu este nici o gresala, rasadurile care sunt repicate in paharele individuale asa isi fac radacinile, daca au vasul mai mic si eu le desfac( rup) aproape la jumatate si apoi le plantez. In fotografie arat cum se prezinta plantele, atunci cand le scot din paharel.
      Oricum, multumim de sfaturi!

  165. Anonim

    May 7, 2015 at 6:39 pm

    A probat cineva dolomita amorfa ( del-ca-mag ) ? Ma refer la un experiment prin comparatie : acelasi tip de plante in aceleasi conditii, unele fara si altele cu aport de dolomita.

    • vasidubreu

      May 8, 2015 at 5:03 am

      Noi nu. Cam greu sa gasesti pe cineva care sa fi facut experiment, pentru ca, deobicei, ori pun in toata gradina, ori nu.
      Daca cineva citeste si stie mai multe, il rugam sa ne spuna din exprienta personala.

  166. Ax Cris

    April 18, 2016 at 5:55 pm

    Nu stiu ce sa fac… rosiile mele cherry unele au 1.2m inaltime si altele cele mai mici 50cm. Sunt in ghivece insa nu le pot planta in solar si acoperi suplimentar. Trebuie sa astept mijlocul lui mai ca sa le pun in solar? Oare cu 2 folii transparente o fi suficient afara?
    Solarul meu are o folie cu intarituri din 5mm in 5mm de culoare verde si astfel e mai putin transparenta decat cea alba de plastic simplu. Trebuie sa schimb folia?

    • vasi dubreu

      April 18, 2016 at 6:52 pm

      Solarul se inchide? Daca da, pune-le cat mai repede, pentru ca sunt foarte inalte. Problema mai naspa este folia. Rosiile au nevoie de lumina cat mai buna. Este suficient si cu 2 folii…cat scad temperaturile noapte afara? Mai exista niste sticle de plastic de 5 litri pe care le poti taia fundul si sa le folosesti ca o minisera, daca le ingropi tulpinile rosiilor suficient..

      • Ax Cris

        April 19, 2016 at 5:44 am

        Se inchide etans cu “fermoar”. Temperaturile afara ajung pe la 7 C in cel mai rau caz, altfel cam in jur de 9 C ori mai mult. Am cumparat un plastic de sera de pe ebay insa nu stiu ce caracteristici are… l am luat pt ca era mai ieftin. O fi o greseala, nu stiu – 6mx10m se numeste “Toboggan”.

        • vasi dubreu

          April 19, 2016 at 9:28 am

          Mda, cam frigulet afara, insa sigur in solar este mult mai cald. Sa pui si acolo un termometru sa verifici dimineata devreme ( tot ai tu insomnii 🙂 )
          Eu le-as planta, daca as fi in locul tau…oricare ar fi folia, pentru ca sunt foarte lungi si oricum va veni si caldura odata. si poti lasa deschis, ori capatul ori vreo fereastra ceva…

          • Ax Cris

            April 21, 2016 at 5:11 pm

            Rosiile mele in casa au inceput sa faca rosii. Nu stiu ce sa fac. Nu pot sa le pun afara pt ca se anunta inghet saptamana viitoare si frigul continua pana pe 19 mai cand in final vor fi peste 10C noaptea. Ai cumva vreun sfat? (Intre timp au crescut toate udate cu tataneasa si au ajuns pe la 1.5m)
            Sunt majoritatea rosii cherry – trebuie sa tai gurmanzii sau nu?
            Gurmanzii mei au si ei cam 40 cm. Daca ii tai i pun in apa sau in pamant ca sa fac radacini?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

More in GRADINA

To Top