Connect with us

Magazinul De Acasa

GRADINA

Cum Scăpăm de Mana la Roşii

Problema principala a verii acesteia cu probleme, este salvarea rosiilor din gheara bolilor micotice.
Noi avem tot felul de stadii la rosii, de la cele mai mici si doar inflorite, la cele coapte si deosebit de gustoase.

Ce facem noi pentru a trece acesta pericol:

In primul rand curatam toate plantele, cateodata ajungand pana la eliminare totala. Rupem frunzele ingalbenite, maronite, ruginite si chiar gri, le punem toate intr-o plasa si le aruncam departe. Dupa mine, acest lucru este cel mai important, apoi vin urmatoarele stropiri cu macerate care contin plante care au efect antimicotic: coada calului (parul porcului), usturoi, musetel, cretusca (contine aspirina naturala), foi uscate de ceapa, lapte 50/50 diluat cu apa. Mentionez ca stropirile se fac din stadiu de rasad, nu numai acum.



Am mulcit solul dintre rosii cu frunze de salcie care speram sa aduca si ele un plus de aspirina in sol.

In concluzie, alaturi de tot ce am scris mai sus, speram ca adaugand multa dragoste, sa trecem cu bine de capriciile acestei veri.

Retete de macerate si ceaiuri sunt pe blog, mai trebuie bunavointa si credinta ca se poate reusi.
Voi ce mai faceti sau ce retete noi aveti pe care le-ati incercat si au functionat?

Gradinariti cu dragoste!



 

Continue Reading
Advertisement
58 Comments

58 Comments

  1. cristina

    July 8, 2014 at 5:57 am

    eu n-am dat decat cu macerat de urzica, dar acum se impune deja ceva mai serios, caci mana mi-a afectat rosiile brusc, dupa o ploaie foarte puternica, acum o saptamana, doua. am curatat si eu frunzele si le-am aruncat, iar deocamdata nu pare sa se extinda. sa stii ca langa gradina mea de legume, la nici un metru, am o salcie imensa. nu pare sa aiba prea mare efect aspirina din ea, caci tot mi se fac boli prin preajma.

    • vasidubreu

      July 8, 2014 at 9:01 am

      Cristina ma faci sa rad cu salcia ta :))) Fa apa de salcie si uda si atunci aduci aspirina la plante :)). Cred eu ca daca stam si "igienizam" bine fiecare parte vatamata, avem sanse sa scapam. Imi venea in cap, intr-o zi sa iau pensula si sa zugravesc cu macerat de usturoi toate tulpinile de la rosiile din gradina, hahaha!
      Pupici!

  2. liana

    July 8, 2014 at 6:21 am

    Tocmai cu gandul asta m-am trezit azi, sa ma documentez cum arata mana la rosii in stadiul incipient, cand ataca doar frunzele, pentru ca am impresia ca trebuie sa tai o gramada de frunze de rosii (cate-o ramurica intreaga cred ca voi taia). Am dat cu lapte+apa, pentru purecii rosii, nu le place daca ii nimeresc cu zeama dar cei care mi-au scapat, si se ascund bine, traiesc bine-mersi.

    • vasidubreu

      July 8, 2014 at 9:06 am

      Liana, laptele cu apa nu este pentru pureci, ci pentru bolile micotice.
      Purecii astia fac vreun rau, inafara de faptul ca stau si ei pe acolo?
      Sa te uiti atent la tulpini daca au pete maro si tot ce vezi rau, rupe. Asa se chinuie gradinarii eco, ce sa-i facem 🙂 Hai sa incercam si cu un macerat proaspat de usturoi sa mai facem o pulverizare, poate iti pleaca si pureceii.
      Pupici!

    • liana

      July 8, 2014 at 12:28 pm

      Am intrebat si eu pe un blog unde am vazut poze cu purecii rosii ca ai mei (bucuresteni mutati la sat) – ma gandeam ca daca nu fac rau ii las in pace, dar mi-a zis doamna sa nu-i las acolo ca sug seva rosiilor si fac rele pe-acolo.
      Aha, deci fara sa stiu am dat deja cu solutie anti-mana. Varianta 3 pentru pureci era usturoiul, asa ca … va urma 🙂

    • vasidubreu

      July 9, 2014 at 5:08 am

      Liana, la noi iar a dat potopul azi-noapte, si probabil si la tine, deci trebuie sa facem usturoiul neaparat :(((
      Pup!

  3. Dani P.

    July 8, 2014 at 10:28 am

    Eu n-am mai stropit de cateva saptamani si rosiile din prima tura sunt afectate binisor. Cred ca astept sa se coaca fructele inca verzi si le scot cu totul, nu-i nici o sansa sa mai vad flori pe ele. Noroc, ca mai am o partida care e fara probleme, doar ca acolo am doar rosiute cherry. E bine si-asa si speram sa rodeasca macar ele pana in toamna. Salutari lui Gioni ! Vreau si o poza cu tine, Vasi 🙂

    • vasidubreu

      July 8, 2014 at 11:08 am

      Dani, daca mai ai lastari care nu sunt afectati, nu le scoate cu totul, rupe numai ce este maro. Gioni are o rosie Pisanello, de la tineee :))
      Pupici!

  4. ciumafaiul de toamna

    July 8, 2014 at 1:19 pm

    Musiu Giony????mai, mai , ce om!?!?!!?i s-a-ncretit rosia-n mana????

    • vasidubreu

      July 9, 2014 at 5:04 am

      Eee, Sanda, Sanda, glumeata ca deobicei :))) Da, el este zanul meu!
      Cum stai cu gradi? Tu nu ai mana, sau daca ai dat conducerea din mana sotului tau, ai dat si probemili?

    • ciumafaiul de toamna

      July 9, 2014 at 6:55 pm

      Nuuuu,mica me'…N-am!!! sau asa cred …mai e cate-o frunza ciufulita,mai uit cate zile-s de cand le-am miruit cu bordeleza…Dar in general -ptfuiiii!!! sa nu le deochi pe beleuze,..- sant bine merci .Cred ca-s doar 2-3 soiuri,-unele parca-parca ar incepe sa se parguie,…altele cre' ca-s inima de bufallo-deci mai tarzii,si alealalte….cred ca de Mihail si Gavril s-or pronuntza,…bune s-atunci!!!Acu ' ce sa zic?!?!- el le-a procurat !! Cat despre "sosu'"meu, cred ca-i ceva neam cu Pilat of Pont, pentru inc-o buna bucata de timp[si-a gasit ceva de lucru,cu un pretenar]…da' nu ma plang ca s-asa incepusem cu luptele pentru suprematie,.ca care eram mai destept si decat sa fac Doamne -fereste !! vro depresie ,OMUL s-a dat de-o parte-[nu se pune cu nebunu"] ca ma iubesteee,nuu?

    • vasidubreu

      July 10, 2014 at 5:11 am

      Acum am vazut pozili cu tine de pe google plus si esti o simpatica :))) Sigur te iubeste, nu pun la indoiala!
      Fetitza, esti norocoasa cu rosiile si asa sa ramai. La mine am vazut clar ca sunt soiuri mai sensibile si soiuri mai rezistente pe care te poti baza. Sunt si eu vigilenta si sper sa scap usor.
      Pupici!

  5. Roxana

    July 8, 2014 at 8:07 pm

    Vasi draga mea, lapte crud direct de la vacuta? Sau lapte fiert deja? Ale mele au facut in solar patare cafenie si la cele de afara s-au ars si frunze si fructe. Cele din solar sunt fara frunze pana la etaj 4,5 si se coc rosiile de jos dar ptr ca le-am scos frunzele afectate nu se mai inrosesc bine,bine. Si oricat am scos eu frunzele tot mai sunt multe patate. Dar e ok. Sunt multe rosii de papat chiar si asa. Multumim de sfaturi.

    • vasidubreu

      July 9, 2014 at 5:07 am

      Roxana, da lapte crud :))) Solarul nu este aerisit bine? Este o perioda mai grea acum cu ploile astea si cu temperaturile sucite, dar vor trece ele si scapam.
      Pupici!

    • Proverbe31.27

      June 3, 2015 at 8:12 am

      Vasi, solarul nu era bine aerisit, intr-adevar. Era cam mic de inaltime si deschideam cu zgarcenie usile cand era vremea racoroasa. Asta se intampla anul trecut. Anul acesta am inaltat solarul si il deschidem cat mai devreme. Plus ca am putut sa il mai si lungim. Asa ca speram la un an fara mana. Si vreau sa le stropesc si cu lapte. 50% lapte / 50% apa ai spus, da? Lapticul tine mana departe, da? Pupici si recolta bogata iti doresc. Te imbratisez cu drag. Roxana.

    • vasidubreu

      June 3, 2015 at 9:21 am

      Roxana, sa speram ca stropesti numai asa preventiv, pentru ca, cu schimbarile din solar, vor fi "beton". Eu le-am stropit si cu solutie de calciu (pregatitata in casa) si cu un extract de tatanesa si coja de banane pentru inflorire+ ser lactic si sa stii ca le merge foarte bine, deocamdata, nu am frunze galbene( poate 1-2) si sunt pline de flori si rod.
      Ai grija sa faci polenizarea manuala!
      Pup!

    • vasidubreu

      June 3, 2015 at 9:21 am

      A, si da, merge lapte diluat sau zer pur si simplu.

  6. Liliana

    July 12, 2014 at 2:28 pm

    Si la noi in belgia vremea este sucita,panaacum a fost f cald dar de o saptamana au inceput ploile.Rosiile din solar cele cu samanta de la tine au facut f multe frunze,iar rodul este f sus (la al '-lea etaj,),iar rosiile sunt f mari.Ce sa fac sa tai toate frunzele pana la rod?Frunzele de jos au inceput sa se increteasca,asta este semn de mana.?Daca le-am stropit astazi cu coada calului ,cand le pot stropi cu usturoi sau lapte?
    Daca afara este innourat sau umezeala se pot copili sau defolia.
    tot acelasi soi am pus si afara ca mi-au ramas rasaduri.,nu am avut pana acum timp de ele,si au crescut ca niste tufe nu sunt inalte cca 20cm,nu s-au manat inca,trebuie copilite si puse pe sarma?au distanta intre ele cam 50cm.
    Si inca o intrebare:am si niste exemplare hribid ,in afara de rosiile ciresica care au un gust f bun,celelalte nu au nici un gust,au doar culoare de rosii parca nu mananci nimic.Stii care ar putea fi cauza?si mai am un sort belgian,Aurora ,care au inceput sa se coaca,,au gust de rosii dar totusi nu este ca la noi.Acum astept sa se coaca ale tale.
    Multumesc

    • vasidubreu

      July 12, 2014 at 4:20 pm

      Liliana,
      Asa am si eu in solar, rodul mai sus, pentru ca din cauza ca este cald dar lumina numai sus datorita celorlalte fire care le umbresc pe laterala, au o crestere rapida in inaltime. Este un dezavantaj al solarului. Pt solar sunt niste hibrizi speciali care merg foarte bine ca productie dar cu gust mai slab. Am si eu un fir, foarte roditor dar nu este copt sa vad ce gust are. La mine s-a copt soiul Pisanello, un soi italian cu fructe crete si gustoase.
      Rupe frunzele pana la rod, mai ales daca s-au incretit. Nu neaparat este mana, dar este mai bine asa.Saptamana viitoare poti stropi si cu lapte, apoi peste o saptamana cu usturoi si tot asa..Poti defolia daca este innourat si poti sa mai lasi vreun copilet mai de jos daca ti se pare ca nu este ingramadit. Ingrijeste-le si pe cele de afara, ca s-ar putea sa iti dea rod mai mult ca in solar:)))) Poti folosi si pari de lemn, nu neaparat sarma. Cred ca au patit ceva la varf de au ramas asa mici si au format tufa de jos, or fi Dulcina, din cele galbene…
      Sa nu te miri ca hibrizii nu au gust, ei sunt facuti pentru productie 🙁
      Lasa ca o sa vina si caldura si ne vom satura de rosii gustoase. La noi ploua de 'spte zile, este de groaza :((
      Pupici!

  7. liliana

    July 25, 2014 at 9:06 am

    Am lipsit cateva zile,si acum am vazut ca la rosiile dib solar cele cu frunze multe au aparut pete maronii,poate fi mana am inceput sa le curat.Nu inteleg de ce ,solarul este mic si nu sunt ingramadite;luni am stropit cu lapte cum mi-ai spus,iar miine aveam in plan sa stropesc cu usturoi.trebuie curatate toate frunzele afectate?daca raman cu putine frunze nu afecteaza rodul?
    Anul trecut am folosit o data si bicarbonatul de sodiu si tin minte ca a functionat pe moment,dar pentru ca erau prea multe si nu am respectat un program de stropit mana s-a reinstalat si le-am pierdut.Stiu ca tu nu ai incercat cu bicarbonat;ce sfat imi dai sa dau cu usturoi sau sa incerc cu bicarbonat?Cand este mai bine sa se stropeasca dimineata devreme sau seara tarziu.La noi acum este f cald (35°) si ma gandesc ca daca le stropesc dim.raman ude si poate umezeala le afecteaza,iar seara este inca cald in solar.Scuze ,dar nu stiu culm sa procedez,nu vreau sa pier rosiile in solar,ca sa-i dau satisfactie sotului meu,care nu crede in agricultura bio aici.
    Multumesc.
    Rosiile de afara care sunt pe langa solar s-au patat si ele,crezi ca cele din solar au contactat boala de la ele?

    • vasidubreu

      July 25, 2014 at 9:44 am

      Lili, mana asta ne-a mancat pe toti anul acesta :((
      Rupe frunzelele afectate fara mila si pe cele din solar si pe cele de afara, inclusiv lastarii care au pete maro pe ei.
      Sigur, sporii se duc peste tot, mai ales daca bate vantul. Toata lumea a chelit rosiile pana la jumatate, sa stii. Daca este vreo planta afectata total, scoate-o cu totul. Pulverizeaza cand poti, pentru ca merge si dimineata devreme si seara tarziu, mai ales ca apa folosita este la temperatura zilei si pulverizarea este fina. Mana ar trebui sa se stopeze la temperatura de 30 de grade 🙁
      Incearca cu ce iti este mai la indemana, insa curata intai toate frunzele si nu le lasa pe sol. Poti da acum cu usturoiul daca il ai pregatit si cu bicarbonatul peste 3 zile. Cum ai solarul, acoperit tot, de jumate, este bine aerisit?
      Spune-i sotului tau ca si cei care au stropit cu chimicale au patit-o 🙁
      Hai curaj! Curata si pulverizeaza si cred eu ca o sa fie bine!
      Doamne ajuta!

  8. liliana

    July 25, 2014 at 9:50 am

    Si mai am doua intrebari:1.cand e mai bine sa fie udate seara tarziu sau dimineata devreme:inainte de a pleca le-am udat bine dimineata si ma gandesc ca fiind cald in timpul zilei apa s-a evaporat si a facut condens.(nu am ica sistem cu picatura,le ud cu un furtun,pe vaduri
    2.solarul se inchide seara,daca in timpul zilei este f cald iar noapte racoare(nu prea mult)?.pana acum l-am inchis,poate si asta este o cauza.
    multumesc

    • vasidubreu

      July 25, 2014 at 11:05 am

      Lili,
      Deschide solarul la capete sau pe lateral pentru ca se formeaza condens!!!!!!!!!! Daca este stil coviltir ridica de jos folia…Daca ai urme de condens pe folie, asta iti aduce mana la rosii. La mine, laterala de la jumatate in sus este lasata in jos( eu am stil casa, cu acoperis din plexic).
      Am scris mai sus ca poti stropi cand vrei, dar daca ai de ales, fa-o dimineata devreme. Uita-te, pentru ca sunt si eu curioasa, ai condens pe folie, si zi-mi :))) ok?

  9. liliana

    July 25, 2014 at 11:45 am

    Solarul pt rosii este din sticla,are1 11/3 m,are sus patru geamuri.dar dimineata intradevar geamurile sunt aburite;cred ca ar trebuii sa las geamurile deschise peste noapte.
    am si solar de plastic dar acolo sunt doar ardei ,si intr-o parte las tot timpul ridicat,acolo nu este condens.
    Usturoiul este preventiv ,sau poate stopa boala?

    • vasidubreu

      July 25, 2014 at 4:08 pm

      Sigur lasa geamurile deschise si noaptea! Usturoiul este preventiv si nu vindeca petele deja aparute, asa ca trebuie indepartate 🙁
      Tine-ma la curent!

    • liliana

      July 26, 2014 at 1:00 pm

      la unele rosii cred ca de la umezeala au ca un fel de mucegai pe tulpina si daca sterg se ia;pot sa le curat asa pe toate cu o carpa,sau le afecteaza daca le frec,daca este umed sa i-a f repede;
      Multumesc

    • liliana

      July 26, 2014 at 7:14 pm

      Nu mai este nevoie sa sterg,dimineata am stropit cu bicarbonat ,ca nu aveam usturoiul pregatit,si acum cand m-am dus in sera toate tulpinele erau curate,parca au iesit de la spalatorie.sapt; viitoare stropesc cu usturoi si am sa incerc sa le tin din scurt.Am vazut pe undeva la tine si salcia,pot sa o pun si pe ea in circuit?
      Multumesc.Sanatate

    • vasidubreu

      July 26, 2014 at 7:56 pm

      Salcia contine aspirina si intareste planta. O poti folosi si ca ajutor pentru inradacinare. Se taie ramuri in bucatele mici si se tine 24 ore la macerat si apoi se uda plantele.
      Ma bucur tare mult ca au disparut petele!!!

  10. Anonim

    July 26, 2014 at 11:07 am

    vreau o alta reteta mai sigura intr-o saptamana pierd toate rosiile!!!! ce sa fac ma las pagubas sau lupt!!!!! 🙁 am obosit indepartand lastarii si rosiile afectate ce sa fac?!

    • vasidubreu

      July 26, 2014 at 11:40 am

      Eu nu m-am lasat pagubasa si am invins boala, si am si recolta frumusica. Am indeparatat mereu partile vatamate si am dat cu macerat de coada calului si urzica si apoi cu lapte indoit cu apa si din cauza caldurii care depaseste 30 de grade, sper sa scapam de tot.
      Daca numai de ai indeparatat si nu ai folosit ceva antimicotic, ai facut treaba pe jumate. Paru porcului, foile de ceapa, usturoiu si laptele sunt recomandate.

  11. liliana

    July 26, 2014 at 12:57 pm

    Din toate legumele cred ca rosiile sunt cele mai mofturoase.rosiile din solar cele cu frunze multe,au rodit dar f putin au si putine flori,rosiile sunt f mari si rotunde iar la varf au asa ca un cerc,iar cand incep sa se coaca cercul acela se face ca o buba infloreste si se strica;ce fel de boala mai este si asta?multe iti mai este dat sa vezi daca te apuci de gradinarit eco.scapi de una si dai de alta;

    • vasidubreu

      July 26, 2014 at 7:08 pm

      Da, cred ca este putregaiul cenusiu care se face in sere sau solarii din cauza umezelii, care este tot in legatura cu AERISIREA. Daca-mi ziceai ca e sera si nu lasi geamurile deschise…." te trageam de maneca" . Fa un macerat de usturoi si da pe locurile cu astfel de pete, inclusiv pe fructe, apoi le rupi sau cureti, pentru ca au spori si se imprastie daca cureti uscat.
      Din experienta inveti, ce sa faci 🙁 Nu mau uda o perioada sa nu fie exces de umezeala in sol.
      Curaj!

  12. mela

    July 27, 2014 at 3:39 pm

    cred ca gresiti domnule vasi,ca toata lumea a chelit rosiile pana la jumate ,la mine sunt foarte frumoase si nu le-am chelit,deci nu generalizati

    • vasidubreu

      July 27, 2014 at 5:59 pm

      Mela, in primul rand eu, Vasi, sunt doamna, domnul este Gioni :)))
      In al doilea rand eu m-am referit la toti ale caror rosii au mana. Sa inteleg ca tu esti norocoasa si nu ai, deci nu intri in categoria celor " napastuiti", pentru care am scris articolul.
      Iti doresc asa sa-ti ramana recolta, frumoasa si bogata!
      Numai bine!

  13. Anonim

    July 28, 2014 at 12:19 pm

    Buna ziua,

    Poate dvs. reusiti sa ma ajutati cu un sfat: am rosii afara (nu in solar), rosiile sunt inca verzi, nu au inceput sa se coaca si – brusc – unul din fire s-a "blegit" de jos pana sus si cred ca in curand se va usca. Langa (la aprox. 20cm.) mai sunt doua fire, lateral stanga-dreapta sunt alte randuri, dar care nu au nimic. O fi vreo boala sau coropisnita?

    Multumesc!

    • vasidubreu

      July 29, 2014 at 5:05 am

      Buna dimineata!
      Coropisnitele rod tulpina si se vede, dar daca este o alta boala gen ofilirea bacteriana…planta se ofileste si moare. Trebuie scoasa rapid din gradina.
      Umezeala este de vina :((

  14. Bob

    July 29, 2014 at 7:13 am

    Va multumesc!

  15. sov

    August 2, 2014 at 7:05 pm

    Anul acesta e prima data cand am plantat si eu rasaduri de rosii.(afara in gradina, nu in solar) Din pacate, se pare ca am mari probleme. Sint pline toate de mana, frunze uscate de la jumatate in jos, si chiar pete maronii pe tulpini. Pina acum, le-am defoliat de 2 ori, am curatat si frunzele uscate de mai sus, si le-am stropit odata cu zeama bordeleza, si alta data cu macerat de urzica amestecat cu usturoi. Cu toate acestea, asa cum am spus, 80 % din ele sint invadate de mana. Azi le-am curatat din nou, si, la majoritatea, au ramas doar tulpina , la unele rosiile verzi care deja erau iesite, si cateva frunze. Arata ca niste tulpini cu 2-3 fructe, si cateva frunze in partea superioara, restul am taiat tot.

    • sov

      August 2, 2014 at 7:06 pm

      LE: isi vor mai reveni? Multumesc

    • vasidubreu

      August 4, 2014 at 5:38 am

      Numai fiul meu ma crede ghicitoare :))
      Sincer nu stiu, dar insista si vei vedea, mai ales ca acum au venit si temperaturile de peste 30 grade, care stopeaza mana. S-ar putea ca noii lastari sa fie sanatosi si sa mai rodeasca. Am citit ca poti stropi din 4 in 4 zile, deci maceratele nu au efect pe termen asa lung.

  16. sov

    August 3, 2014 at 8:15 am

    Nu mai pot edita: cam cat trebuie sa stea minim pt a avea efect, un macerat pe planta inainte de a veni ploaia?

    • Anonim

      August 5, 2014 at 5:33 pm

      cel putin o ora!

  17. sov

    August 8, 2014 at 8:12 am

    Am tot citit de o metoda bio de prevenire a manei, care se pare ca da rezultate. E vorba de un fir de cupru inserat la baza plantei atunci cind aceasta are 20-30 cm. Stiti ceva, a incercat cineva metoda?

  18. sov

    August 15, 2014 at 6:27 pm

    Are cineva si vrea sa-mi trimita si mie niste seminte de tataneasca? Pur si simplu nu gasesc aceasta planta nicaieri… 🙁 Multumesc mult de un eventual ajutor.

    • Anonim

      October 28, 2014 at 11:33 pm

      Daca solicitarea mai este de actualitate, iti trimit eu radacini din care in primavara vor creste plante. .Alexandrina

  19. michidutica

    August 8, 2015 at 3:09 pm

    Buna ziua!
    Anul asta mi-am facut si eu o gradina cu multe, multe rosii. Eram foarte incantata de ele, de cat sunt de sanatoase, frumoase, roditoare, etc, pana cand mi s-au manit toate. Toate, toate. Le-am curatat de partile avariate incat la unele mai ramasesera doar cateva frunze si cate 1-2 rosii. Pe unele le-am scos cu radacina cu tot pentru ca erau cu crestere determiata si tot ciorchinele de rosii fusese manit. Nu mai credeam ca o sa-si revina…Le-am stropit cu un amestec din: 1 litru ceai coada calului, 1litru macerat urzica, 2 litri lapte crud din piata si 9 litri de apa. Si-au revenit si am si facut din ele un ketchup de casa. Prima oara le-am stropit doar cu macerat de urzica, dar s-au manit din nou si apoi le-am stropit cu amestecul celalalt. Deci amestecul de plante cu lapte chiar da rezultate. Spor la gradinarit si poate citeste cineva postarea si il ajuta.

    • Vasi Dubreu

      August 9, 2015 at 4:31 pm

      Buna Eliza! Ma bucur ca si-au revenit. La noi nu prea a fost mana anul acesta, fiind ploi normale zic eu, dar anul trecut a facut ravagii mari.
      Multumim pentru reteta! A fost un coctail de antimicotice :)) Cred ca am sa o pun si in postarea “colectia mea de leacuri de gradina”.
      Ai soiuri de rosii bune sau ai cumparat rasadurile?

  20. Tudor

    May 29, 2017 at 1:24 pm

    Servus,
    am vazut pe frunzele rosiilor din solar ca au aparut niste puncte-pete negre, care se inmultesc. Oare o fi vorba de mana ?
    cu ce ma sfatuiti sa atac ?

    • Vasi Dubreu

      May 29, 2017 at 7:08 pm

      Nu este mana, s-ar putea sa fie o bacterioza. Nu am avut pana acum, insa trebuie curatate. Mai am o doamna in grupul nostru de gradinarit de pe fb, cu asa ceva. I-am recomandat o infuzie de usturoi tinuta peste noapte, sa dea 3 zile la rand. Sper sa ii fie de ajutor. Puteti incerca acest leac.

      • Tudor

        May 31, 2017 at 6:49 pm

        Da, multumesc, am incercat cu ceai de coada calului + macerat de urzica dar deocamdata niciun rezultat.
        Observ ca frunzele se innegresc in intregime si isi schimba consistenta, parca’s mai fragile…oare ce boala o fi asta ?
        cu usturoi n-am incercat, momentan n-am atita usturoi..oare se poate folosi si usturoi verde tocat ?

        • Tudor

          May 31, 2017 at 6:53 pm

          …asta se intimpla in solar
          In gradina rosiile se comporta ciudat – frunze incretite, pe una din frunze am gasit niste oua (ceva insecta probabil) si plantutele sunt sufocate de niste musculite…

          • Vasi Dubreu

            June 1, 2017 at 4:52 pm

            Da, folosește-l oricum, vad ca prietena mea zice ca la trei zile de stropit, petele s-au estompat și roșiile arata ok

  21. Vasi Dubreu

    June 1, 2017 at 5:00 pm

    In gradina folosește maceratul de urzica de trei zile, acela este insecticid. Sau ceaiul de pelin concentrat.

  22. Popescu

    July 7, 2017 at 4:01 am

    Buna ziua. Imi puteti spune va rog frumos cum se face solutia (maceratul) de usturoi? se pot folosi catei de usturoi din comert (din China)? va multumesc!

    • Vasi Dubreu

      July 7, 2017 at 5:55 am

      Aceasta este reteta de infuzie : Pisati 150 gr usturoi si puneti-l la infuzat, timp de o jumatate de ora, in 5 litri de apa clocotita. Se raceste ,se strecoara si se pulverizeaza direct pe plante.
      Aceasta este reteta de macerat :
      Puneti la macerat 80 gr de usturoi in 5 litri de apa, timp de o zi.Strecurati si adaugati 4 ml de alcool inainte de a vaporiza.
      Eu nu as folosi usturoiul din China..mai bine cautati la tarani, o funie chiar cu catei mici si sanatosi.

  23. Oana Isachi

    July 19, 2017 at 10:58 am

    Buna ziua,
    daca am deja mana, pot stropi lu lapte diluat?
    lapte de vaca crud….am congelat …. ar avea proprietati?
    Multumesc.

    • Vasi Dubreu

      July 19, 2017 at 12:58 pm

      Oana, în mod normal ar merge lapte crud, însă congelat nu cred că mai are bacteriile lactice vii. Mai bine cauți unul proaspăt.. Înainte de a da curata orice urma de pata de pe frunze sau roșii.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

More in GRADINA

To Top